با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی مورد انتظار Grand Theft Auto VI (GTA 6) در حدود شش ماه آینده، بحثهای زیادی میان طرفداران پیرامون احتمال عرضه بستههای الحاقی (DLC) برای بخش داستانی آن شکل گرفته است. برخلاف محبوبیت فراوان Grand Theft Auto V (GTA 5)، این بازی هرگز بسته الحاقی داستانی دریافت نکرد؛ زیرا راکستار گیمز (Rockstar Games) بلافاصله پس از آن، کار بر روی بازی Red Dead Redemption 2 را آغاز کرد.
هنگامی که بحث در مورد مکان احتمالی بستههای الحاقی GTA 6 مطرح میشود، میتوان استدلالهایی محکم را ارائه داد که چرا این DLC نباید خارج از ایالات متحده (U.S.) آمریکا روایت شود. در ادامه به بررسی این دلایل میپردازیم.
ریشه های آمریکایی Grand Theft Auto
اولین بازی Grand Theft Auto در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. این بازی حول محور شخصیتی بود که توسط دو باند مختلف برای انجام کارهای مجرمانه استخدام میشد. نیمه اول بازی در لیبرتی سیتی (Liberty City)، نسخهای طنزآمیز از نیویورک سیتی (New York City)، جریان داشت و نیمه دوم در سن آندریاس (San Andreas)، طنزی از کالیفرنیا (California)، واقع شده بود.
از این رو، روشن است که راکستار (Rockstar) از همان ابتدا قصد داشت با به تصویر کشیدن شخصیتهای منحصربهفرد، جوامع عجیب، جرائم سازمانیافته و فرهنگ اسلحه، نسخهای طنزآمیز از آمریکا را خلق کند. هرچند این شرکت تلاش کرد تجربهای مشابه را با عنوان GTA London که یک بسته ماموریتی برای پلیاستیشن ۱ (PS1) بود، ایجاد کند، اما به سرعت به ریشههای غربی خود بازگشت. تمامی بازیهای بعدی این سری نیز در ایالات متحده آمریکا جریان داشتند.
بنابراین، ایجاد یک بسته الحاقی برای GTA 6 که خارج از ایالات متحده تنظیم شود، ممکن است موفق نباشد؛ زیرا راکستار گیمز تصویر خاصی از این مجموعه بازی (IP) ایجاد کرده که آن را محبوب کرده است.
استفاده از دادههای موجود برای شهرهای آمریکایی
طی سالیان متمادی، راکستار گیمز سه نقشه بزرگ را بر اساس شهرهای واقعی آمریکا ساخته است: نیویورک (که در بازی به نام لیبرتی سیتی شناخته میشود)، لس آنجلس (لوس سانتوس – Los Santos) و میامی (وایس سیتی – Vice City).
در GTA 6، وایس سیتی شهر اصلی خواهد بود که داستان اصلی بازی در آنجا و در کنار سایر شهرهای ایالت لئونیدا (Leonida)، نسخهای طنزآمیز از فلوریدا (Florida)، جریان مییابد. اگر راکستار برنامهای برای انتشار بستههای الحاقی با نقشهای جدید داشته باشد، میتواند یا یک منطقه کاملاً جدید را به لئونیدا اضافه کند و یا لیبرتی سیتی یا لوس سانتوس را از عناوین قبلی بازگرداند.
این امر به این دلیل است که آنها از قبل تمام دادهها و طرحهای کلی این شهرهای طنزآمیز را در اختیار دارند. اگرچه برای بافتها و ساختمانهای جدید نیاز به طراحی مجدد خواهند داشت، اما یک طرح اولیه و آماده برای آنها موجود است. این یکی دیگر از دلایلی است که راکستار گیمز ممکن است برای بستههای الحاقی بازی بعدی خود، به ایالات متحده پایبند بماند.