انتظار برای انتشار بازی جیتیای 6 (GTA VI) به اوج خود رسیده است و میلیونها گیمر در سراسر جهان چشمانتظار تریلر سوم این اثر هستند. پس از اینکه شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games) خبر تعویق مجدد بازی را اعلام کرد، طرفداران امیدوار بودند که این استودیو برای تلطیف فضا و کاهش ناامیدیها، تریلر جدیدی را منتشر کند. با این حال، تا به این لحظه سکوت خبری بر فضای رسانهای این شرکت حاکم است.
بحثهای زیادی در انجمنهای بازی و شبکههای اجتماعی در جریان است که تریلر سوم دقیقاً چه چیزی را باید نشان دهد. با توجه به اینکه تریلر اول بیشتر بر روی اتمسفر و معرفی شخصیتها تمرکز داشت، ما معتقدیم که تریلر بعدی باید تمرکز ویژهای بر مکانیکهای گیمپلی داشته باشد. در ادامه به 5 ویژگی کلیدی میپردازیم که نمایش آنها در تریلر سوم ضروری به نظر میرسد.
نکته: این مطلب بر اساس نظرات نویسنده و انتظارات جامعه کاربری نوشته شده است.
فهرست مطلب
1. سیستم تیراندازی (Shooting)

اولین و شاید مهمترین ویژگی که تریلر سوم GTA VI باید به تصویر بکشد، سیستم تیراندازی است. این سری بازیها همیشه بر پایه اکشن و درگیریهای مسلحانه استوار بودهاند و انتظار میرود که نسخه ششم دارای گانپلی (Gunplay) بسیار دقیق و لذتبخشی باشد. پس از تجربه شاهکار “رد دد ردمپشن 2” (Red Dead Redemption 2)، سطح توقعات از فیزیک تیراندازی راکستار بسیار بالا رفته است.
در تریلر بعدی، ما نیاز داریم تا نحوه عملکرد سلاحها، الگوی لگد اسلحه (Recoil)، پخش شدن گلولهها و ردِ تیرها را ببینیم. نمایش این جزئیات به بازیکنان کمک میکند تا بفهمند راکستار چه رویکردی را اتخاذ کرده است؛ آیا سیستم تیراندازی بیشتر به سمت واقعگرایی سنگین رفته یا هنوز ریشههای آرکید و سریع جیتیای 5 (GTA V) را حفظ کرده است؟ مقایسه این مکانیکها با نسخه قبلی میتواند اطلاعات زیادی درباره پیشرفت موتور بازیسازی به ما بدهد.
2. حالت اول شخص (First-Person Mode)

حالت اول شخص در بازی GTA V کمی شبیه به یک ویژگی اضافه شده در لحظات آخر بود. از آنجایی که راکستار در ابتدا بازی را بدون این حالت طراحی کرده بود و بعداً در نسخههای نسل جدید آن را اضافه کرد، کمی ناهماهنگی در آن حس میشد. اما داستان برای GTA VI متفاوت است؛ انتظار میرود که این حالت از روز اول توسعه، بخشی از هسته اصلی بازی بوده باشد.
حالت اول شخص به بازیکنان اجازه میدهد تا غرق در دنیای ایالت لئونیدا (Leonida) شوند و جهان بازی را مستقیماً از چشمان جیسون (Jason) یا لوسیا (Lucia) ببینند. اگرچه در تریلر دوم صحنههای کوتاهی که تداعیکننده دوربین روی لباس پلیس بود را دیدیم، اما تریلر سوم باید گیمپلی واقعی در حالت اول شخص را نشان دهد. دیدن تیراندازی، پریدن از موانع و تعامل با محیط در این زاویه دوربین، میتواند انقلابی در تجربه کاربری ایجاد کند.
3. مکانیکهای رانندگی (Driving)

رانندگی بخش جداییناپذیر فرنچایز “جیتیای” (Grand Theft Auto) است. در طول تاریخ این سری، ما شاهد دو رویکرد متفاوت بودهایم: جیتیای 4 (GTA IV) که دارای فیزیک سنگین، واقعگرایانه و سیستم تعلیق نرم بود، و در مقابل جیتیای 5 که رانندگی در آن بسیار چسبنده، سبک و آرکید طراحی شده بود.
بسیاری از طرفداران بیصبرانه منتظرند ببینند که GTA VI کدام مسیر را انتخاب کرده است. تریلر سوم فرصت مناسبی است تا فیزیک خودروها را هنگام پیچیدن، ترمز کردن، تصادفات و پرشها به نمایش بگذارد. حتی اگر مستقیماً کنترل ماشین را نبینیم، مشاهده نحوه واکنش خودرو به محیط و سطح جاده در ویدیوهای گیمپلی میتواند به ما بگوید که آیا با یک شبیهساز رانندگی طرف هستیم یا یک تجربه اکشن و سریع.
4. انیمیشنها و سیستم حرکت (Movement)

در نسخه پنجم، حرکت شخصیتها اگرچه استاندارد بود، اما گاهی اوقات کمی کند و یا در حالت اول شخص بیش از حد سریع و غیرواقعی به نظر میرسید. از طرفی، در RDR 2 سنگینی وزن شخصیت و اینرسی حرکت به وضوح حس میشد که برای برخی جذاب و برای برخی خستهکننده بود.
تریلر سوم باید نشان دهد که سیستم حرکتی در GTA VI چگونه تکامل یافته است. آیا شخصیتها هنگام دویدن و تغییر جهت ناگهانی، وزنی واقعگرایانه دارند؟ سیستم پارکور و بالا رفتن از موانع چقدر روان است؟ دیدن یک سیستم حرکتی که تعادلی میان واقعگرایی و لذت بازی ویدئویی برقرار کند، خواسته اصلی طرفداران است. جزئیاتی مثل نحوه راه رفتن شخصیتها در سطوح مختلف یا واکنش بدن آنها به برخورد با عابران پیاده، از نکاتی است که باید در گیمپلی نمایش داده شود.
5. رابط کاربری (UI)

در نهایت، یکی از کنجکاویهای بزرگ جامعه گیمرها، طراحی رابط کاربری یا همان UI بازی است. در طول سالها، GTA V تغییرات جزئی در رابط کاربری خود ایجاد کرد، اما هسته اصلی آن ثابت ماند. با توجه به گذشت بیش از یک دهه، شانس زیادی وجود دارد که رابط کاربری GTA VI کاملاً مدرنتر، مینیمالتر و متفاوت از چیزی باشد که به آن عادت کردهایم.
علاقهمندان به این مجموعه تاکنون طرحهای مفهومی (Concept) زیادی ساختهاند که بحثهای طولانی را در پی داشته است. نمایش رسمی هاد (HUD)، نقشه کوچک (Minimap)، منوی انتخاب سلاح و بخصوص رابط کاربری تلفن همراه شخصیتها در تریلر سوم، میتواند به بسیاری از شایعات پایان دهد و نمایی از تجربه کاربری نهایی را ارائه دهد.
به نظر شما کدام یک از این ویژگیها اولویت بیشتری برای نمایش در تریلر بعدی دارد؟
منبع: Sportkeeda.com