دانلود ماینکرفت 1.21.100 بدراک اندروید

توسعه‌دهندگان نسخه 1.21.100 ماینکرفت بدراک را منتشر کردند. در این به‌روزرسانی جدید ماینکرفت بدراک، علاوه‌بر اصلاحات فنی و رفع اشکالات، برخی ویژگی‌های کاربردی و آزمایشی نیز به بازی اضافه شده‌اند. از جمله مهم‌ترین تغییرات می‌توان به امکان تعیین نقطه تولد در اند و اضافه شدن گزینه Void به پیش‌تنظیم‌های دنیای تخت (Flat World) اشاره کرد. در ادامه مطلب، تغییرات این نسخه را باهم می‌خوانیم. همچنین شما میتوانید نسخه 1.21.100 را دانلود کنید. با ما همراه باشید.

کاپر گالم در نسخه 1.21.100 ماینکرفت بدراک

ویژگی‌های آزمایشی جدید

برای امتحان کردن ویژگی‌های جدید، گزینه «ویژگی‌های آزمایشی» را در تنظیمات دنیای خود فعال کنید. این ویژگی‌ها هنوز در دست توسعه هستند و ممکن است باعث خرابی، از کار افتادن یا ناسازگاری دنیای شما با به‌روزرسانی‌های آینده شوند.

کاپر گالم (Copper Golem)

کاپر گالم‌ها همراهانی کاربردی و نظم‌دوست هستند که جان تازه‌ای به پایگاه شما می‌بخشند! با استفاده از مس و کدو تنبل حکاکی‌شده اسپاون می‌شوند و وظیفه‌شان این است که آیتم‌هایی را که در صندوق‌های مسی قرار داده‌اید، برداشته و بر اساس نوع آن‌ها در صندوق‌های اطراف پایگاه شما مرتب کنند.

  • کاپر گالم در صورت کشته شدن بین ۱ تا ۳ شمش مس رها می‌کند.
  • کاپر گالم می‌تواند در مرتب‌سازی آیتم‌ها داخل صندوق‌ها کمک کند.

مرتب سازی آیتم‌ها

  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست نداشته باشد، به دنبال صندوق‌های مسی اطراف می‌گردد تا آیتمی بردارد.
  • تمامی انواع کاپر چست‌ها، حتی نوع واکس‌زده یا اکسیدشده، قابل جست‌وجو برای برداشتن آیتم هستند.
  • کاپر گالم می‌تواند حداکثر ۱۶ عدد از یک آیتم را در یک بار بردارد.
  • هر آیتمی که در یک کاپر چست قرار داشته باشد، می‌تواند برداشته شود.
  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست داشته باشد، به دنبال صندوق‌هایی می‌گردد تا آن را درونشان قرار دهد.
  • کاپر گالم فقط در چست‌های معمولی یا تله‌ای (Trapped Chest) به دنبال جایگذاری آیتم می‌گردد.
  • اگر چست خالی باشد یا از همان نوع آیتمی که در دست گالم است داشته باشد، آیتم در آن قرار می‌گیرد.
  • کاپر گالم حداکثر تا ۱۰ چست را برای برداشتن یا جایگذاری آیتم بررسی می‌کند.
  • اگر چست مناسبی پیدا نکند، به مدت ۷ ثانیه غیرفعال می‌ماند و سپس دوباره تلاش می‌کند.
  • محدوده جست‌وجوی گالم برای یافتن صندوق‌ها از موقعیت خود، ۳۲ بلوک افقی و ۸ بلوک عمودی است.

کاپر چست (Copper Chest)

کاپر چست‌ها یک بلاک جدید هستند! با احضار یک کاپر گالم، اولین کاپر چست خود را دریافت می‌کنید. این چست را می‌توانید به‌مرور زمان اکسید کنید یا با موم‌کاری آن را در حالت اولیه نگه دارید. کافیست آیتم‌ها را درون یک کاپر چست بیندازید و استراحت کنید—کاپر گالم آن‌ها را به‌طور خودکار در چست‌های معمولی اطراف پایگاه شما مرتب می‌کند!

  • کاپر چست نوع جدیدی از چست‌هاست که در نسخه‌های مومی و اکسیدشده وجود دارد.
  • این چست‌ها با گذر زمان اکسید می‌شوند و مانند سایر بلوک‌های مسی قابل موم‌کاری هستند.
  • برای ساخت کاپر چست می‌توان از یک صندوق معمولی و شمش‌های مس استفاده کرد.

ابزار مسی (Copper Tools)

چه چیزی میان سنگ و آهن قرار می‌گیرد؟ حالا پاسخ این است: مس! ابزار، سلاح و زره‌ها را از مس بسازید و به این ماده‌ی ابتدایی بازی کاربردهای بیشتری از همیشه ببخشید. برخلاف بلوک‌های مسی، این آیتم‌ها اکسید نمی‌شوند، اما مانند تمام بلوک‌های مسی – ظاهری زیبا و چشم‌نواز خواهند داشت!

  • ابزارها و سلاح‌های مسی با استفاده از شمش‌های مس ساخته و تعمیر می‌شوند. این ابزارها همان میزان آسیب را مانند ابزارهای سنگی وارد می‌کنند، اما دوام بیشتری دارند. سرعت کار ابزارهای مسی از ابزارهای سنگی بیشتر است، اما نسبت به ابزارهای آهنی کندتر عمل می‌کنند. ابزارهای مسی قابلیت جادویی بالاتری نسبت به الماس دارند، اما کمی کمتر از آهن هستند.
  • تبر مسی
  • داس (Hoe) مسی
  • کلنگ مسی
  • بیل مسی
  • شمشیر مسی

زره مسی (Copper Armor)

  • زره مسی دوام بیشتری نسبت به چرم دارد، اما کمتر از آهن است. قابلیت جادویی زره مسی کمی کمتر از زره آهنی است.
  • کلاه مسی
  • چست‌پلیت مسی
  • شلوار مسی
  • کفش مسی

آیتم جدید مسی

  • تجهیزات مسی هنگام ذوب شدن به شمش ریز مس (Copper Nugget) تبدیل می‌شوند.

ویژگی‌ها و تغییرات

  • دکمه‌های رابط کاربری در زمان افزودن سرور جدید، اکنون توسط صفحه‌خوان (Screen Narrator) به‌صورت شمارشی خوانده می‌شوند.
  • دسته‌های نیشکر (Sugar Cane) هنگام عبور دوربین از میان آن‌ها، کمی شفاف‌تر نمایش داده می‌شوند.
  • در زیست‌بوم Groves، درختان اکنون با تراکم کمتری رشد می‌کنند.
  • در زیست‌بوم Snowy Plains، درختان با فرکانس بیشتری تولید می‌شوند.
  • قارچ‌ها اکنون به‌درستی زیر درختان در زیست‌بوم‌هایی مانند Swamps رشد می‌کنند.
  • گیاه Seagrass دیگر از سطح یخ عبور نمی‌کند در زیست‌بوم‌هایی که سطح آب یخ‌زده دارند.
  • سطح اقیانوس در بایوم Frozen Ocean دیگر به‌طور کامل توسط یخ پوشیده نمی‌شود و اکنون شامل بخش‌هایی از آب آزاد است.
  • سطح اقیانوس در بایوم Deep Frozen Ocean دیگر با یخ پوشیده نمی‌شود و به‌طور کامل از آب آزاد تشکیل شده است.
  • رنگ آب و مه زیر آب در زیست‌بوم Swamp به‌روزرسانی شده تا با ظاهر اصلی بازی هماهنگ‌تر باشد (فقط در تنظیمات Simple و Fancy، نه Vibrant Visuals).
  • درختان Mega Pines و Mega Spruces اکنون همیشه با خاک Podzol زیر تمامی بلوک‌های تنه خود تولید می‌شوند، نه اینکه در هوا معلق باشند.
  • اندازه ناحیه Podzol در اطراف این درختان افزایش یافته است؛ این تغییر هم در تولید طبیعی و هم در رشد توسط بازیکن اعمال می‌شود.
  • گودال‌های آب یک‌بلوک‌عمق اکنون در زیست‌بوم‌های Swamps و Mangrove Swamps تولید می‌شوند.
  • در بایوم Mushroom Fields، بلاک‌های Grass دیگر در پایین‌ترین نقاط زمین تراش‌خورده تولید نمی‌شوند.
  • Icebergs در بایوم Frozen Ocean اکنون با شکل و فرکانس مشابه نسخه جاوا تولید می‌شوند.
  • بازیکنانی که در حال اجرای ایموت هستند دیگر در قایق گیر نمی‌کنند.
  • نوار ابزار (Hotbar) همیشه در تمامی دستگاه‌های لمسی قابل ضربه زدن است. ناحیه تشخیص با بافت ظاهری مطابقت دارد، حتی اگر کنترل‌ها را شخصی‌سازی کرده باشید.
  • نقطه اسپاون اکنون از طریق دستور در دنیای End نیز قابل تنظیم است.
  • رویدادهای آب‌وهوایی اکنون بر نورپردازی صحنه و رنگ ابرها و آسمان در حالت Vibrant Visuals تأثیر می‌گذارند.
  • افکت دوربین شکاری (Spyglass) و آتش در نمای اول‌شخص اکنون به درستی از کالیبراسیون گاما در Vibrant Visuals پیروی می‌کنند.
  • چهره‌ی بلاک‌های ناقص (مانند کیک یا دریچه‌ها) دیگر در بعضی شرایط همسایگی نورپردازی غیرطبیعی ندارند.
  • آیتم‌هایی که در نمای اول‌شخص انداخته می‌شوند، کمی بالاتر ظاهر می‌شوند، بدون اینکه موقعیت واقعی آن‌ها تغییر کند.
  • گزینه‌های حالت گرافیکی و فاصله رندر اکنون برای راحتی به بالای تنظیمات ویدیو منتقل شده‌اند.
  • ضخامت نخ ماهیگیری در Vibrant Visuals افزایش یافته تا در حالت TAA ناپدید نشود.
  • مقدار آلفا برای افکت رنگ قرمز ضربه‌خوردن بر روی موجودات، از ۶۰٪ به ۲۵٪ کاهش یافته تا دسترس‌پذیری بهتر شود.
  • گزینه‌ای برای تغییر کیفیت ابرها در تنظیمات اضافه شده است.
  • تنظیمات بازتاب‌ها (Reflections) برای حالت Favor Performance در پلتفرم‌های Xbox در حالت Vibrant Visuals به‌روزرسانی شده‌اند.
  • برخی اسپرایت‌ها که در دنیای بازی رندر می‌شوند، اکنون مقیاس و جایگاه بهبودیافته دارند تا با نسخه جاوا هماهنگ باشند و با کولايدر آن‌ها مطابقت بیشتری داشته باشند.
    • این تغییر بر موارد زیر تأثیر می‌گذارد:
      • گوی برفی (Snowballs)
      • مروارید اند (Ender Pearls)
      • چشم اند (Ender Eyes)
      • بطری تجربه (Experience Bottles)
      • معجون پرتابی (Splash Potions)
      • معجون باقی‌مانده (Lingering Potions)
      • بمب یخی (Ice Bombs – آموزش Minecraft Education)
  • فاصله زمانی صداهای محیطی برای حیوانات و Ghast به ترتیب به ۶ و ۴ ثانیه تغییر یافت تا با نسخه جاوا هماهنگ شود.
  • Happy Ghast اکنون در صورت کشته‌شدن توسط بازیکن، بین ۱ تا ۳ اورب تجربه می‌اندازد.
  • نحوه تعامل قلاده‌ها با وسایل نقلیه بازنویسی شده است.
    • اگر قلاده بیش از حد کشیده شود، موجودات قلاده‌دار به‌صورت خودکار پیاده می‌شوند.
    • این تغییرات در آینده به نسخه جاوا نیز افزوده خواهند شد.
  • از نسخه 1.21.100، تغییراتی تدریجی در رفتار مرگ موجودات اعمال شده است؛ این بازنویسی نباید تأثیر مستقیمی روی گیم‌پلی داشته باشد اما برای باگ‌های احتمالی نظارت می‌شود.
  • نحوه تعامل قلاده‌ها با وسایل نقلیه بازنویسی شده است.
  • صدای شکستن قلاده اکنون از موقعیت نگهدارنده آن پخش می‌شود نه از موجود قلاده‌شده.
  • نقطه بازیکن روی نوار مکان‌یاب اکنون ۱ پیکسل پیش از رسیدن به لبه متوقف می‌شود.
  • نماد Marketplace Pass اکنون روی آیتم‌هایی که کاربر صاحب آن‌هاست در صفحات معمول Marketplace ظاهر می‌شود (نه در Inventory). متن Owned/Download به سمت راست منتقل شده است.
  • نماد Marketplace Pass اکنون در موجودی (Inventory) نیز ظاهر می‌شود. متن Owned/Download به سمت راست منتقل شده است.
  • نوشته‌های Owned/Download اکنون خارج از صفحه My Library نیز نمایش داده می‌شوند.
  • تنظیمات پیش‌فرض صدا به‌روزرسانی شده‌اند.
  • چیدمان آیتم‌ها در منوهای تنظیمات بازطراحی شده است.
    • این کار در حال انجام است و در به‌روزرسانی‌های آینده بهبود خواهد یافت.
  • گزینه The Void به فهرست پیش‌تنظیم دنیای مسطح (Flatworld) اضافه شده است.

تغییرات فنی

  • جهت اطلاع از تغییرات فنی «اینجا» کلیک کنید

رفع اشکال

  • Leash Knots بلافاصله پس از تخریب بلاکی که آن‌ها را نگه می‌دارد، ناپدید می‌شوند.
  • دیگر نمی‌توان حیوانات بسته‌شده با طناب را به دیوارها (Walls) متصل کرد.
  • اصلاح اشکالی که به بازیکن اجازه می‌داد با کتاب اینچنت Fire Aspect برای روشن کردن کمپ‌فایر، شمع یا فعال‌سازی TNT استفاده کنند.
  • اصلاح باگی که ممکن بود باعث شود یک چست در اثر جفت شدن در زمان هل دادن توسط پیستون دچار اختلال شود.
  • اصلاح مشکل عدم عملکرد دکمه “Choose New Skin” در اندروید پس از فشردن دکمه بازگشت.
  • مشکلی که باعث می‌شد موسیقی سفارشی پس از خروج و ورود مجدد به بازی در حالت توقف باقی بماند، رفع شد.
  • انیمیشن شکستن بلوک اکنون هنگام باز کردن منوی توقف (Pause Menu) متوقف می‌شود.
  • تغییر سریع جایگاه آیتم انتخاب‌شده پس از استفاده از ترایدنت با قابلیت Riptide دیگر موقعیت بازیکن را به عقب بازنمی‌گرداند.
  • موجوداتی که از دنیای End به Overworld منتقل می‌شوند، اکنون به‌درستی در محل اسپاون جهان ظاهر می‌شوند.
  • مشکلی که باعث می‌شد Caustics برای دست بازیکن و آیتم‌های در دست در نمای اول‌شخص نمایش داده نشوند، برطرف شد.
  • قلاده (Lead) اکنون در حالت Vibrant Visuals به‌درستی به دست بازیکن در نمای اول‌شخص متصل می‌شود.
  • مشکلی که باعث می‌شد آیتم Bottle o’ Enchanting هنگام پرتاب در حالت Vibrant Visuals ندرخشد، اصلاح شد.
  • اشکال مربوط به نمایش رنگ غیر یکنواخت در خوشه‌های بلوک Mangrove Root برطرف شد.
  • اشکال مربوط به عدم رندر صحیح بلاک‌های زنجیر (Chain) با ویژگی‌های PBR تعریف‌شده در مجموعه بافت، رفع شد.
  • مشکلی که باعث می‌شد بلاک‌های زنجیر، ویژگی‌های PBR بلاک‌های اطراف را تغییر دهند، برطرف شد.
  • رنگ‌های اشتباه هنگام استفاده از is_hurt_color به همراه on_fire_color در کنترلرهای رندر، اصلاح شد.
  • مشکل نمایش بافت‌های اشتباه در کنترلرهای رندر هنگام استفاده از Array.name های هم‌نام در هندسه و بافت‌ها، برطرف شد.
  • بافت‌های flipbook اکنون به درستی با variations textures کار می‌کنند.
  • مشکلی که باعث می‌شد انیمیشن‌های سفارشی در نمای اول‌شخص در حالت Vibrant Visuals نادرست نمایش داده شوند، رفع شد.
  • مشکلی که باعث می‌شد برخی بلاک‌ها هنگام تعامل، هایلایت نشوند در صورتی که انتخاب با خط بیرونی (outline selection) غیرفعال بود، رفع شد.
  • موقعیت پیش‌فرض رندر برای بازیکنانی که قلاده در دست دارند و مدل آن‌ها فاقد lead_hold locator است، طوری تنظیم شده که قلاده از پیشانی بازیکن نمایش داده نشود.
  • انیمیشن پرتو شفا دهنده‌ی کریستال اند (End Crystal) در حالت Vibrant Visuals اصلاح شد.
  • انیمیشن پرتو بیکن (Beacon) در Vibrant Visuals اصلاح شد.
  • Brute Piglins اکنون در حالت Peaceful به‌درستی ناپدید می‌شوند.
  • مشکلی که باعث می‌شد Glow Squid به عنوان نقطه‌ی اتصال قلاده عمل نکند، رفع شد.
  • مشکلی که باعث می‌شد Happy Ghast در صورت پیاده شدن در حین حرکت عمودی به درستی نچرخد، برطرف شد.
  • قایق‌ها دیگر هنگام حرکت روی زمین صدای قدم پخش نمی‌کنند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد صدای سواری Happy Ghast گاهی اوقات در صفحه بارگذاری پخش شود.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد صدای محیط هر دو شخصیت Ghast و Happy Ghast در فاصله‌ی بیش از ۱۶ بلوک از بازیکن شنیده نشود.
    • صدای محیط گَست اکنون تا ۸۰ بلوک قابل شنیدن است.
    • صدای محیط Happy Ghast اکنون در ۶۴ بلوک قابل شنیدن است.
  • موجودات قلاده‌دار اکنون در صورت نزدیک بودن، به‌درستی وارد قایق، ماینکارت یا دیگر وسایل سواری می‌شوند.
  • مکان برخورد و اندازه جعبه برخوردی Squid و Glow Squid اصلاح شده تا با جاوا هماهنگ شود.
  • قلاده دیگر نمی‌تواند به گرگ‌های وحشی عصبانی متصل شود.
  • دیگر نمی‌توان به Allay قلاده بست.
  • اکنون می‌توان با کلیک خالی (بدون آیتم در دست) قلاده را از Allay جدا کرد.
  • روباه‌ها اکنون می‌توانند آیتم‌های غیرقابل انباشته شدن را بردارند.
  • روباه‌ها دیگر زره‌های برداشته‌شده را نمی‌پوشند و فقط در دست نگه می‌دارند.
  • Bogged اکنون می‌تواند به‌صورت Spider Jockey در Swamp و Mangrove Swamp ظاهر شود.
  • مشکل افزایش بیش‌ازحد حجم ذخیره ابری در Xbox با هر بار ذخیره رفع شد.
  • کرش‌های نادر هنگام تعلیق برنامه در Xbox رفع شده‌اند.
  • لینک بنر افزونه‌های Stacking در صفحه ساخت دنیای جدید اصلاح شد.
  • فاصله‌های اضافه در توضیح دیسک موسیقی Tears حذف شده‌اند.
  • دکمه‌های “دوستان” و “دعوت به بازی” اکنون هنگام نمایش اسکوربرد بازیابی می‌شوند.
  • کلیک روی تصویر دنیای ذخیره‌شده اکنون صدای کلیک ایجاد می‌کند.
  • نقاط بازیکن در نوار مکان‌یاب اکنون هنگام حرکت کنار دیگر بازیکنان به‌صورت روان جابه‌جا می‌شوند.
  • دکمه Pick Block اکنون داخل Scaffolding و Powder Snow نیز قابل استفاده است.
  • دکمه تغییر زاویه دوربین در حالت تماشاگر (Spectator) نیز در دسترس است.
  • مشکلی که باعث می‌شد صفحه تخت‌خواب بعد از قطع اتصال از سرور پاک نشود، برطرف شد.
  • هنگام استفاده از قلاده روی یک موجود، اعلان “Attach” اکنون ترجمه شده است.
دانلود از تلگرام مگارنو
دانلود از روبیکا مگارنو

نظرات

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

به ما بپیوندید...

کلیک کنید