در آخرین نسخه آزمایشی ماینکرافت جاوا ادیشن، یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین باگهای بازی که به بازیکنان اجازه میداد بدون دریافت آسیب از ارتفاعات سقوط کنند، بالاخره اصلاح شد. این باگ که نزدیک به ۱۲ سال پیش کشف شده بود، به بازیکنان امکان میداد با خارج شدن از دنیای بازی در لحظه سقوط، از آسیب ناشی از ارتفاع در امان بمانند.
تاریخچه باگ سقوط از ارتفاع
در ماینکرافت، بازیکنان هنگام سقوط از ارتفاع با نیروی جاذبه شتاب میگیرند و همین مسئله باعث وارد آمدن آسیب به آنها میشود. با این حال، یک ترفند قدیمی به بازیکنان اجازه میداد که درست قبل از برخورد با زمین، از بازی خارج شده و دوباره وارد شوند. این روش بهویژه در دنیای تکنفره و LAN رایج بود و باعث میشد بازیکن بدون دریافت آسیب و با حفظ کامل سلامتی خود بازی را ادامه دهد.
این باگ برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۲، زمانی که نسخه 1.4.2 ماینکرافت منتشر شده بود، بهطور گسترده گزارش شد. با بیش از ۴۰ گزارش تکراری و ۱۱۷ رأی برای رفع این مشکل، انتظار میرفت که Mojang Studios زودتر برای حل آن اقدام کند، اما این مشکل به مدت ۱۲ سال به قوت خود باقی ماند و به یکی از معروفترین باگهای ماینکرافت تبدیل شد.
پایان دوران باگ سقوط از ارتفاع
در نسخه آزمایشی 24w45a، موجانگ رسماً اعلام کرد که این باگ رفع شده است و بازیکنان دیگر نمیتوانند با خروج و ورود مجدد به بازی از آسیب سقوط نجات یابند. در یادداشتهای این نسخه، اصلاحات اعمال شده به وضوح بیان شده است و تیم توسعهدهنده توضیح داده است که چگونه این مشکل را برطرف کردهاند.
اکنون، بازیکنان دیگر قادر نخواهند بود با این روش از آسیب سقوط بگریزند، و این تغییر جدید، تجربه بازی را برای کاربران دنیای بقا واقعیتر و چالشبرانگیزتر خواهد کرد. این اصلاح مورد توجه بسیاری از بازیکنان و رسانهها قرار گرفته و باعث بهبود بیشتر در تجربه بازی ماینکرافت شده است.