سیستم طناب های ماینکرفت بروزرسانی شد!

سیستم طناب های ماینکرفت بروزرسانی شد!

ماینکرفت، دنیای خلاقیت و ماجراجویی، بار دیگر با یک بروزرسانی هیجان‌انگیز یعنی اسنپ‌شات 25w16a ماینکرفت جاوا بازگشته است. این اسنپ‌شات که پیش‌نمایشی از بروزرسانی آینده بازی است، تغییرات جالب و کاربردی زیادی را به همراه دارد، اما بدون شک، ستاره درخشان این به‌روزرسانی، مکانیک‌های جدید و بهبودیافته طناب‌ها (Leashes) است که تعامل با ماب‌ها و حمل‌ونقل در دنیای ماینکرفت را دگرگون می‌کند. اگر شما هم از طرفداران این بازی محبوب هستید و می‌خواهید بدانید چه چیزهای جدیدی در انتظارتان است، با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تغییرات جدید طناب‌ها، بپردازیم.

طناب‌ فراتر از یک اتصال ساده

تصویر قایق متصل به هپی گست در ماینکرفت

تا پیش از این، طناب‌ها ابزاری ساده برای متصل کردن یک ماب به یک حصار یا همراه کردن آن با خودتان بودند. اما اسنپ‌شات 25w16a این ابزار کاربردی را به سطح جدیدی ارتقا داده است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این تغییرات بیندازیم:

  • ضخامت بیشتر، هماهنگی بهتر: اولین تغییری که به چشم می‌آید، افزایش ضخامت طناب‌هاست. آن‌ها حالا دو برابر ضخیم‌تر شده‌اند تا از نظر ظاهری با نسخه بدراک بازی هماهنگ شوند. این تغییر شاید کوچک به نظر برسد، اما به یکپارچگی بین دو نسخه کمک می‌کند.
  • اتصال ماب به ماب: یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید، امکان اتصال مستقیم دو ماب به یکدیگر با استفاده از طناب است! تصور کنید که می‌خواهید گروهی از حیوانات مزرعه خود را جابجا کنید یا حتی یک کاروان شتر در صحرا راه بیندازید. حالا این کار به‌سادگی امکان‌پذیر شده است. دیگر نیازی نیست هر ماب را جداگانه با طناب به دنبال خود بکشید.
  • اتصال گروهی به یک نقطه: قابلیت شگفت‌انگیز دیگر، امکان اتصال یک دسته از ماب‌هایی که با طناب به شما متصل هستند، به یک موجودیت (entity) دیگر است. کافی است در حالی که دسته‌ای از ماب‌های طناب‌زده را در دست دارید، کلید Sneak (نشستن) را نگه دارید و روی ماب یا موجودیت دیگری (مانند قایق) راست کلیک کنید. تمام ماب‌های متصل به شما، به آن موجودیت جدید متصل خواهند شد. جابجایی ویلیجر‌ها یا حیواناتتان هیچ‌گاه به این سادگی نبوده است!
  • حمل‌ونقل هوایی با هپی گست: یکی از خلاقانه‌ترین کاربردهای مکانیک جدید طناب، امکان اتصال قایق‌ها و ماب‌های بزرگ (مانند اسب، الاغ، قاطر، شتر و اسنیفر) به یک هپی گست (Happy Ghast) با استفاده از یک پیکربندی ویژه است! بله، درست شنیدید! حالا می‌توانید آیتم‌های خود را در یک قایق (Boat with Chest) قرار داده و آن را به یک هپی گست متصل کنید و به کمک آن پرواز کنید! هپی گست در این حالت یک تکسچر سفارشی نیز خواهد داشت و طناب‌ها در این اتصال به صورت چهارگانه نمایش داده می‌شوند.
  • بهبود فیزیک و پایداری: مکانیک‌های فیزیکی طناب‌ها بهبود یافته‌اند. این به معنای اتصال پایدارتر، به‌خصوص زمانی که موجودیت‌های طناب‌زده روی زمین نیستند (مثلاً در حال پرواز یا سقوط)، است. همچنین، ماب‌هایی که با طناب کشیده می‌شوند، حالا جهت‌گیری خود را به سمت کسی که طناب را در دست دارد تغییر می‌دهند تا حرکت طبیعی‌تر به نظر برسد.
  • قیچی کردن طناب با دیسپنسر: حالا می‌توانید با قرار دادن یک قیچی (Shears) در دیسپنسر (Dispenser)، طناب متصل به موجودیتی که دقیقاً جلوی دیسپنسر قرار دارد را ببرید. این قابلیت می‌تواند در ساخت مکانیزم‌های رداستونی (Redstone) کاربرد داشته باشد.
  • قوانین جدید اتصال و جدا کردن:
    • دیگر نمی‌توانید یک موجودیت را به خودش طناب بزنید.
    • اگر تلاش برای اتصال مجدد طناب به یک موجودیت (re-leashing) به دلیل فاصله زیاد، بلافاصله باعث پاره شدن طناب شود، این اتصال انجام نخواهد شد.
    • استفاده از فایرورک (Firework Rocket) هنگام پرواز با الایترا (Elytra) در حالی که موجودیت‌هایی به شما طناب شده‌اند، باعث پاره شدن اتصال طناب‌ها خواهد شد.
    • اگر روی مابی که قبلاً به جایی طناب شده، دوباره طناب بزنید، اتصال قبلی پاره شده و ماب به شما متصل می‌شود. اما نگران نباشید، نمی‌توانید ماب‌هایی که توسط بازیکنان دیگر طناب زده شده‌اند را بدزدید!
  • تعاملات جدید با گره طناب و بلاک‌های حصار:
    • گره طناب (Leash Knot) و بلاک حصار (Fence Block): نحوه تعامل با این بلاک‌ها تغییر کرده است. حالا وقتی روی یک گره طناب یا بلاک حصار راست کلیک می‌کنید، ماب‌هایی که توسط شما طناب زده شده‌اند به گره یا حصار متصل می‌شوند.
    • انتقال به بازیکن: در صورتی که اتصال ماب‌ها به حصار به دلیل فاصله ممکن نباشد یا مابی برای اتصال وجود نداشته باشد، با راست کلیک روی حصار، تمام ماب‌هایی که به حصار متصل بودند، به شما منتقل می‌شوند!
    • ناپدید شدن گره: اگر هیچ مابی به گره طناب متصل نباشد، گره ناپدید می‌شود.
    • اتصال با Sneak: استفاده از Sneak + راست کلیک روی حصار، فقط باعث اتصال ماب‌های شما به حصار می‌شود (و ماب‌های متصل به حصار را به شما منتقل نمی‌کند).
    • شکستن اتصالات: استفاده از قیچی یا ضربه زدن (punching) به گره طناب، تمام اتصالات فعلی آن را می‌شکند.
  • افزایش فاصله و تغییر محاسبات:
    • حداکثر فاصله مجاز برای پاره نشدن طناب از ۱۰ بلاک (block) به ۱۲ بلاک افزایش یافته است.
    • مهم‌تر اینکه، حالا فاصله بین مراکز جعبه‌های مرزی (bounding boxes) موجودیت‌ها برای تعیین فاصله محاسبه می‌شود، نه فاصله بین پاهای آن‌ها. این محاسبه دقیق‌تر است.
    • طناب متصل به هپی (Happy Ghast) حتی بلندتر است: فاصله آزاد ۱۰ بلاک و فاصله پاره شدن ۱۶ بلاک.

سایر تغییرات مهم اسنپ‌شات 25w16a

تصویر اتصال چند ماب ماینکرفت به همدیگر با استفاده از طناب

علاوه بر تغییرات بزرگ در سیستم طناب‌ها، این اسنپ‌شات شامل تغییرات دیگری نیز هست:

  • الایترا و فایرورک: هنگام گلاید کردن با الایترا، استفاده از فایرورک حتی اگر روی یک بلاک قرار داده شود، فقط به عنوان بوست (boost) عمل خواهد کرد و دیگر باعث انفجار روی بلاک نمی‌شود.
  • ابرهای بی‌نهایت: ابرها حالا تا افق دوردست کشیده می‌شوند و دیگر در فاصله مشخصی قطع نمی‌شوند.
  • بازگشت یک باگ (عمدی!): توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند تغییری که قبلاً برای کاهش محدوده تلپورت پورتال ندر (Nether Portal) اعمال کرده بودند (MC-101556) را لغو کنند. دلیل این کار این بود که تغییر مذکور در اواخر چرخه اسنپ‌شات‌ها معرفی شد و ناخواسته برخی عملکردهایی که جامعه بازیکنان به آن‌ها متکی بودند را دچار مشکل کرد. تیم توسعه قصد دارد در آینده و با زمان بیشتر، مجدداً به این موضوع رسیدگی کند.

تغییرات فنی

این اسنپ‌شات همچنین شامل تغییرات فنی در نسخه دیتا پک (Data Pack) و ریسورس پک (Resource Pack) و همچنین نحوه کارکرد شیدرها (Shaders) و افکت‌های پس‌پردازش (Post-process Effects) می‌شود. این تغییرات عمدتاً برای سازندگان محتوا، مپ‌سازها و توسعه‌دهندگان ریسورس پک‌ها اهمیت دارند و به آن‌ها امکانات و انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، مانند امکان چرخش مدل‌های بلاک با زوایای دقیق‌تر (نه فقط مضرب‌های ۲۲.۵ درجه) و سازماندهی بهتر یونیفرم‌ها (uniforms) در شیدرها.

نتیجه‌گیری

اسنپ‌شات 25w16a با تمرکز ویژه بر روی بازنگری و گسترش قابلیت‌های طناب‌ها، گام بزرگی در جهت افزایش خلاقیت و بهبود کیفیت گیم‌پلی ماینکرفت برداشته است. امکان اتصال ماب‌ها به یکدیگر، اتصال گروهی به قایق‌ها و حتی حمل‌ونقل هوایی با هپی گست، پتانسیل ایجاد مکانیزم‌ها، ماجراجویی‌ها و داستان‌های جدیدی را در دنیای ماینکرفت فراهم می‌کند.

این تغییرات نشان می‌دهد که تیم موجانگ همچنان به گوش دادن بازخوردهای جامعه و افزودن ویژگی‌های نوآورانه متعهد است. ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم بازیکنان خلاق ماینکرفت چگونه از این قابلیت‌های جدید طناب‌ها در دنیاهای خود استفاده خواهند کرد.

شما چه فکری می‌کنید؟ کدام‌یک از این تغییرات جدید طناب‌ها بیشتر شما را هیجان‌زده کرده است؟ ایده‌های خود را برای استفاده از این مکانیک‌های جدید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به ما بپیوندید...

کلیک کنید