توضیح اسپاون فانتوم ها در ماینکرفت

فانتوم ها (Phantom) یکی از ماب‌های منحصر به فرد و خصمانه در بازی ماینکرفت هستند که تنها تحت شرایط خاصی که توسط بازیکن کنترل می‌شوند، اسپاون می‌شوند. این بدان معناست که فانتوم‌ ها در صورتی که بازی به شیوه‌ای خاص انجام شود، هرگز اسپاون نخواهند شد. بنابراین، مکانیزم اسپاون آن‌ها بسیار جالب است.

در اینجا هر آنچه باید درباره نحوه اسپاون فانتوم‌ ها در ماینکرفت بدانید آورده شده است.

مکانیزم اسپاون فانتوم‌ ها

شرط اصلی که باید برای اسپاون فانتوم ها برآورده شود

شرط اصلی که باید برای اسپاون فانتوم ها در ماینکرفت برآورده شود

به طور ساده، کد ماینکرفت فانتوم‌ ها را براساس این که آیا بازیکن در رختخواب استراحت کرده یا نه، اسپاون می‌کند. بنابراین، اگر بازیکنی مدتی در رختخواب نخوابد یا استراحت نکند، بازی پس از برآورده شدن مجموعه‌ای از شرایط، فانتوم‌ ها را اسپاون خواهد کرد.

بیشتر به طور خاص، وقتی بازیکنی وارد دنیای جدید می‌شود، آن‌ها یک ساعت واقعی (سه روز درون بازی) برای پیدا کردن رختخواب و خوابیدن دارند تا از اسپاون فانتوم‌ ها جلوگیری کنند. در صورتی که در این مدت خواب نروند، بازی شروع به اسپاون فانتوم‌ ها خواهد کرد.

با این حال، دو روش برای ریست شدن تایمر استراحت در بازی وجود دارد: زمانی که بازیکن می‌میرد و زمانی که بازیکن با موفقیت با رختخواب تعامل می‌کند. بازیکن نیازی به خوابیدن و گذراندن شب کامل ندارد؛ فقط کافی است چند ثانیه روی رختخواب دراز بکشد و از آن خارج شود.

فانتوم‌ ها در دنیای Overworld و چند بلاک بالاتر از بازیکن اسپاون می‌شوند. بعد از اینکه بازیکن برای سه روز متوالی در بازی نخوابد، ماینکرفت شروع به بررسی شرایط دیگری می‌کند که باید برای اسپاون فانتوم‌ ها در بازی برآورده شود.

شرایط اسپاون فانتوم ها زمانی که بازیکن نخوابد

شرایط اسپاون فانتوم‌ها در ماینکرفت زمانی که بازیکن نخوابد

پس از شناسایی بی‌خوابی بازیکن، ماینکرفت بررسی می‌کند که آیا بازیکن هیچ بلاک کدر و جامدی بالای سر خود ندارد یا نه. اگر بالای سر بازیکن بلاک کدر وجود داشته باشد، از اسپاون فانتوم‌ ها جلوگیری می‌شود. به عنوان مثال، حتی بلاک‌های برگ با شفافیت نوری ۲ مانع اسپاون فانتوم‌ ها می‌شوند، اما بلاک‌های شیشه‌ای با شفافیت نوری ۰ چنین موانعی ایجاد نمی‌کنند.

اما علاوه بر این، اسپاون فانتوم‌ها تحت تأثیر سقف کلی تعداد ماب‌ها و تراکم ماب‌ها در یک چانک (Chunk) نیز قرار دارد. در دنیای ماینکرفت، چانک‌ها به مناطقی به ابعاد 16×16 بلاک تقسیم می‌شوند و در این مناطق، ماب‌های مختلف می‌توانند اسپاون شوند. هر چانک محدودیت خاصی برای تعداد ماب‌هایی که می‌توانند در آن وجود داشته باشند دارد، که این محدودیت برای جلوگیری از بار اضافی روی پردازش‌های بازی و کاهش عملکرد به‌طور عمومی تنظیم شده است. به این ترتیب، حتی اگر تمامی شرایط اسپاون فانتوم‌ ها رعایت شده باشد، وجود تعداد زیادی ماب دیگر در همان چانک می‌تواند موجب کاهش احتمال اسپاون فانتوم‌ ها شود.

در واقع، اگر چانک به دلیل اسپاون شدن سایر ماب‌ها اشباع شده باشد، بازی به‌طور موقت از اسپاون فانتوم‌ ها جلوگیری خواهد کرد تا تراکم ماب‌ها از حد مجاز فراتر نرود و بدین ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌شود. این مکانیزم باعث می‌شود که بار اضافی روی سرور بازی وارد نشود و عملکرد بازی به‌طور روان حفظ شود.

شایان ذکر است که مکانیزم اسپاون فانتوم‌ ها در نسخه‌های جاوا (Java Edition) و بدراک (Bedrock Edition) کمی متفاوت است. برای مثال، در نسخه جاوا فانتوم‌ ها تنها در شب یا طوفان‌های رعد و برق اسپاون می‌شوند، اما فانتوم ها در نسخه بدراک اگر شرایط مناسب باشد، حتی در طول روز هم می‌توانند اسپاون شوند. البته، اگر در یک ناحیه بدون پوشش اسپاون کنند، بلافاصله شروع به سوختن می‌کنند.

در حالت آسان، بین یک تا دو فانتوم اسپاون می‌شود، در حالت عادی بین یک تا سه و در حالت سخت بین یک تا چهار فانتوم اسپاون خواهند شد.

منبع: sportskeeda.com

guest
0 نظرات
قدیمی
جدید بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments