تصویر اسنپ شات 25w31a ماینکرفت جاوا

تغییرات اسنپ‌شات 25w31a ماینکرفت جاوا

موجانگ اسنپ‌شات 25w31a ماینکرفت جاوا را منتشر کرد. در این اسنپ شات، کاپر گالم به بازی افزوده شده که پس از اکسید شدن به مجسمه‌ای با پوزیشن‌های متنوع و سیگنال‌دهی رداستونی تبدیل می‌شود. همچنین قفسه‌های جدید، صندوق‌ مسی، تجهیزات مسی، زره اسب مسی و… نیز به بازی اضافه شده‌اند. این به‌روزرسانی شامل رفع باگ‌ها و بهبودهای فنی نیز می‌باشد. در ادامه ویژگی ها و تغییرات جدید اسنپ‌شات 25w31a را باهم می‌خوانیم، با ما همراه باشید!

ویژگی‌های جدید

تصویر اسنپ شات 25w31a ؛ زره مسی اسب و انواع سطح اکسیداسیون لایتنینگ‌راد
  • کاپر چست اضافه شد
  • کاپر گالم اضافه شد
  • بلاک مجسمه کاپر گالم اضافه شد
  • تجهیزات مسی اضافه شد
  • قفسه اضافه شد

کاپر چست (Copper Chest)

  • کاپر چست یک نوع جدید از صندوق است که دارای انواع مومی و اکسیدشده می‌باشد.
  • کاپر چست با گذشت زمان اکسید می‌شود و مانند دیگر بلاک‌های مسی می‌توان آن را مومی کرد.
  • کاپر چست با استفاده از یک چست معمولی و 8 شمش مسی دور آن ساخت می‌شود.

کاپر گالم (Copper Golem)

  • کاپر گالم یک موجود جدید است که با قرار دادن یک کدو فانوسی (Jack o’Lantern) یا کدوی تراش‌خورده (Carved Pumpkin) روی یک بلاک مسی احضار می‌شود.
  • کاپر گالم با گذشت زمان اکسید می‌شود و مانند بلاک‌های مسی قابل مومی کردن است.
  • اگر کاپر گالم به طور کامل اکسید شده و مومی نشده باشد، به یک بلاک مجسمه کاپر گالم تبدیل می‌شود.
    • وقتی کاپر گالم به مجسمه تبدیل شود، هر آیتمی که در دست دارد را رها خواهد کرد.
    • اگر کاپر گالم با نیم تگ نام‌گذاری شده باشد، پس از تبدیل به مجسمه، نام خود را حفظ خواهد کرد.
  • کاپر گالم می‌تواند در مرتب‌سازی آیتم‌ها داخل چست‌ها کمک کند.
  • در تعامل با کاپر گالم با دست خالی، آیتمی که در دست دارد را رها می‌کند.

مرتب سازی آیتم‌ها

  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست نداشته باشد، به دنبال کاپر چست‌های نزدیک می‌گردد تا آیتمی بردارد.
    • کاپر گالم در تمام نسخه‌های اکسید شده و مومی‌شده‌ی کاپر چست به دنبال آیتم می‌گردد.
    • در هر بار، حداکثر می‌تواند ۱۶ عدد از یک آیتم را در یک استک بردارد.
    • هر آیتمی که در کاپر چست باشد، می‌تواند برداشته شود.
  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست داشته باشد، به دنبال چست‌های نزدیک می‌گردد تا آن را درون آن‌ها قرار دهد.
    • کاپر گالم برای قرار دادن آیتم، به چست‌های معمولی و چست‌های تله‌ای (Trapped Chests) نگاه می‌کند.
    • اگر چست خالی باشد یا آیتم مشابهی در آن وجود داشته باشد، کاپر گالم می‌تواند آیتمش را داخل آن قرار دهد.
  • کاپر گالم حداکثر به ۱۰ چست یا کاپر چست متوالی سر می‌زند تا آیتمی را بردارد یا قرار دهد.
  • اگر چست مناسبی پیدا نکند، به مدت 7 ثانیه در حالت بیکار می‌ماند و سپس دوباره تلاش می‌کند.
  • محدوده‌ی جستجوی چست‌ها از موقعیت کاپر گالم، به صورت افقی 32 بلاک و به صورت عمودی 8 بلاک است.

بلاک مجسمه کاپر گالم (Copper Golem Statue Block)

  • بلاک مجسمه‌ی کاپر گالم یک نوع جدید از بلاک‌های تزئینی است که نسخه‌های مومی‌شده و اکسیدشده دارد.
  • این بلاک با گذشت زمان اکسید می‌شود و مانند سایر بلاک‌های مسی می‌توان آن را مومی کرد.
  • با تعامل (کلیک) با این بلاک، حالت (پوز) آن تغییر می‌کند.
  • اگر بلاک مجسمه‌ی کاپر گالم بدون اکسید باشد و با تبر روی آن کلیک شود، دوباره به یک کاپر گالم تبدیل می‌شود.
  • هر حالت (پوز) این بلاک یک سیگنال متفاوت رداستون به مقایسه‌گر (Comparator) ارسال می‌کند.

اکسید شدن میله صاعقه گیر (Lighting Rod)

  • میله‌های صاعقه‌گیر (Lightning Rods) اکنون مانند سایر بلاک‌های کاپری اکسید می‌شوند، از جمله میله‌ای که روی کاپر گالم قرار دارد.

تجهیزات مسی

  • اضافه شدن کاپر ناگت (Copper Nugget)
  • اضافه شدن زره مسی (Copper Armor)
    • شامل: کلاه، چست‌پلیت، شلوار و کفش مسی
    • دوام بیشتر نسبت به زره چرمی و طلایی
    • کمی اینچنت‌پذیری کمتر نسبت به زره آهنی
  • اضافه شدن ابزار و سلاح‌های مسی (Copper Tools & Weapons)
    • شامل: تبر، داس (Hoe)، کلنگ، بیل و شمشیر مسی
    • آسیب برابر با ابزار سنگی اما با دوام بیشتر
    • سریع‌تر و بادوام‌تر از ابزار سنگی
    • اینچنت‌پذیری بیشتر از الماس، اما کمتر از آهن
  • تجهیزات مسی با استفاده از شمش مس قابل ساخت و تعمیر هستند.
  • ذوب تجهیزات مسی منجر به دریافت کاپر ناگت می‌شود.
  • اضافه شدن زره مسی اسب (Copper Horse Armor)
    • در لوت‌ مانند زره آهنی ظاهر می‌شود.
    • سختی زره: ۴

قفسه (Shelf)

  • قفسه (Shelf) یک نوع جدید از بلوک‌های تزئینی است و در واریانت‌های زیر در دسترس است:
    • اوک (Oak)
    • اسپروس (Spruce)
    • بِرچ (Birch)
    • جنگلی (Jungle)
    • آکاسیا (Acacia)
    • دارک اوک (Dark Oak)
    • منگرو (Mangrove)
    • گیلاسی (Cherry)
    • پِیل اوک (Pale Oak)
    • بامبو (Bamboo)
    • کریمسون (Crimson)
    • وارپد (Warped)
  • برای ساخت قفسه، کافی‌ست شش عدد از هر نوع لاگ بی‌پوست، ساقه بی‌پوست یا بلاک بامبو بی‌پوست را در ردیف بالا و پایین میز کار قرار دهید.
    • این دستور ساخت 6 عدد قفسه تولید می‌کند.
  • قفسه قابلیت ذخیره‌سازی تا 3 استک آیتم را دارد:
    • تعامل با هرکدام از 3 بخش جلویی قفسه، آیتم دست بازیکن را با آیتم داخل آن بخش جابه‌جا می‌کند.
    • آیتم‌های درون قفسه در جلوی آن نمایش داده می‌شوند، مشابه قاب آیتم (Item Frame).
  • زمانی که یک قفسه با رداستون تغذیه شود، بافت جلویی آن تغییر می‌کند تا نشان دهد که فعال است؛ وقتی قفسه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، تا 3 قفسه تغذیه‌شده به هم متصل می‌شوند.
    • تعامل با یک قفسه تغذیه‌شده، تمام محتویات آن را با 3 آیتم سمت راست نوار ابزار بازیکن (hotbar) جا‌به‌جا می‌کند.
    • تعامل با دو قفسه متصل، محتویات آن‌ها را با 6 آیتم سمت راست نوار ابزار بازیکن جا‌به‌جا می‌کند.
    • تعامل با سه قفسه متصل، محتویات آن‌ها را با تمام آیتم‌های نوار ابزار بازیکن جا‌به‌جا می‌کند.
    • مهم نیست با کدام‌یک از قفسه‌های متصل بازیکن تعامل برقرار می‌کند

دسترسی‌پذیری

  • کلیدهای میان‌بر «حمله/تخریب» و «استفاده از آیتم/قرار دادن بلوک» اکنون قابل تغییر به حالت نگه‌داشتنی یا تعویضی (Toggle یا Hold) از طریق صفحه تنظیمات کنترل هستند.
  • گزینه «وارونه‌سازی محور افقی ماوس (Invert Mouse X)» به صفحه تنظیمات ماوس اضافه شده است، که محور افقی ماوس را معکوس می‌کند‌.
  • گزینه «پنجره دویدن (Sprint Window)» به صفحه تنظیمات کنترل اضافه شده است؛ این گزینه نشان‌دهنده بازه زمانی به واحد تیک است که در آن با دوبار فشردن کلید جلو، دویدن فعال می‌شود.

تغییرات

  • تخم اسپاون هیولا اکنون در حالت سختی Peaceful هشدار راهنما (tooltip) دارند.
    • در هنگام تلاش برای استفاده از تخم اسپاون، دیگر موجود فقط برای یک تیک ظاهر نمی‌شود.
  • صفحه اشکال‌زدایی (Debug) بازطراحی شده تا خلوت‌تر و قابل تنظیم‌تر باشد.
  • تغییراتی در بارگذاری دنیا و «چانک‌های اسپاون» ایجاد شده است.
  • بُعدی که هرگونه فعالیت بازیکن، چانک بارگذاری‌شده اجباری، درگاه فعال یا پرتاب مروارید اندر داشته باشد، اکنون «فعال» در نظر گرفته می‌شود و چانک‌ها و موجودات را پردازش می‌کند.
    • قبلاً این وضعیت تنها در صورتی اعمال می‌شد که بازیکنی در آن بُعد حضور داشت یا چانکی به‌طور اجباری بارگذاری شده بود

بارگذاری جهان و اسپاون شدن چانک‌ها

  • مفهوم «چانک‌های ثابت اسپاون» (Spawn Chunks) از بازی حذف شده است.
  • بازی اکنون اطمینان حاصل می‌کند که چانک‌های زیر پیش از ورود بازیکن یا شروع سرور به‌طور کامل بارگذاری شوند (مشابه با عملکرد قبلی چانک‌های اسپاون):
    • چانک‌هایی که با دستور forceload بارگذاری شده‌اند.
    • چانک‌هایی که به دلیل فعالیت درگاه (پرتال) فعال هستند.
    • چانک‌هایی که به‌خاطر پرتاب اندرپرل بارگذاری شده‌اند (فقط در حالت تک‌نفره).
    • ناحیه‌ای کوچک از چانک‌ها در اطراف بازیکن (فقط در حالت تک‌نفره).
    • چانک‌هایی که برای تعیین محل اسپاون جهانی لازم هستند (فقط هنگام ساخت دنیا).
  • صفحه بارگذاری دنیا اکنون چانک‌هایی را نشان می‌دهد که بازیکن قرار است در آن‌ها قرار گیرد، به‌جای چانک‌های اطراف محل اسپاون.
  • این صفحه همچنین دارای نوار پیشرفت جدیدی است.
    • نوار پیشرفت تمام انواع بارگذاری چانک‌ها (که در بالا گفته شد) را در بر می‌گیرد.
      • یادداشت توسعه‌دهنده: چانک‌های اسپاون به مرور زمان باعث مصرف حافظه و افت عملکرد برای همه بازیکنان شده‌اند و دیگر کارکرد فنی اولیه خود، یعنی آماده نگه‌داشتن ناحیه اسپاون برای ورود سریع بازیکن، را ندارند.
      • با این حال، ما می‌دانیم که این چانک‌ها در طول سال‌ها بستر ساخت دستگاه‌ها و فارم‌های خلاقانه بوده‌اند؛ بنابراین حذف آن‌ها بدون ایجاد روش‌های جایگزین مناسب در بازی گزینه‌ای قابل قبول نبود.
      • ما باور داریم که عملکرد چانک‌های اسپاون اکنون توسط روش‌های جایگزین مانند استفاده از پرتال‌ها یا اندرپرل، به‌ویژه با تغییرات این اسنپ‌شات در نحوه بارگذاری چانک‌ها پیش از شروع تیک زدن دنیا، به‌خوبی جایگزین شده است.

صداها

  • صدای هپی گست اکنون از فاصله ۶۴ بلاکی قابل شنیدن است.
  • صدای چست‌ها اکنون با حجم کمتری پخش می‌شود.
  • حجم صدای پخش‌شده اکنون مطابق با مقدار تعیین‌شده برای منبع صدا تنظیم می‌شود.
  • منبع صدای “Voice/Speech” به “Narrator/Voice” تغییر نام داده است.

رابط کاربری

صفحه دیباگ (F3)

  • صفحه دیباگ همچنان با فشردن کلید F3 قابل دسترسی است.
  • اکنون می‌توان آن را از هرجای بازی (نه فقط درون دنیای بازی) باز کرد.
  • اطلاعات کمتری به‌صورت پیش‌فرض نمایش داده می‌شود.
  • صفحه جدیدی به نام “Debug Options” با فشردن کلیدهای F3 + F5 قابل دسترسی است.
    • این صفحه به شما امکان می‌دهد تعیین کنید کدام اطلاعات دیباگ نمایش داده شوند.
    • برای هر گزینه می‌توانید مشخص کنید: غیرفعال باشد، فقط هنگام باز بودن صفحه F3 نمایش داده شود، یا همیشه دیده شود—even بدون باز بودن صفحه دیباگ.
    • برخی ویژگی‌های دیباگ مانند نمایش مرز چانک‌ها یا hitbox موجودات اکنون از این صفحه قابل تغییر هستند.
    • ویژگی‌های جدیدی مثل نمایش Octree نیز برای اولین بار از این بخش در دسترس قرار گرفته‌اند.
    • تنظیمات این صفحه بین اجراهای مختلف بازی ذخیره می‌شود.
    • این صفحه دارای پروفایل‌های پیش‌فرض زیر است:
      • Default: بازگرداندن همه چیز به حالت پیش‌فرض
      • Performance: نمایش معیارهای ساده عملکرد، از جمله نمایش دائمی FPS روی صفحه
        • یادداشت توسعه‌دهنده: قبلاً نمایش اطلاعات F3 باعث افت محسوس نرخ فریم می‌شد، زیرا هر فریم اطلاعات زیادی جمع‌آوری می‌کرد. اما اکنون، بررسی FPS در حالت Performance بدون تأثیر منفی بر عملکرد انجام می‌شود.

دسترسی‌پذیری

  • یک دکمه برای دسترسی به صفحه تنظیمات کنترل‌ها به صفحه تنظیمات دسترسی‌پذیری (Accessibility Settings) اضافه شده است‌.
    • گزینه “پرش خودکار” (Auto-Jump) و کلیدهای تغییر حالت “دزدکی راه رفتن” (Sneak) و “دویدن” (Sprint) از صفحه دسترسی‌پذیری حذف شده‌اند.
  • گزینه “نمایش زیرنویس” اکنون با عنوان دقیق‌تری به “زیرنویس بسته” (Closed Captions) تغییر یافته است.
  • آیکون‌های رنگ‌ها (Dye Colors) به‌روزرسانی شده‌اند
    • هدف از این تغییر، افزایش هماهنگی بصری میان رنگ‌ها در مجموعه رنگ‌دانه‌ها و در عین حال حفظ اشکال متمایز برای کمک به افراد دچار کوررنگی بوده است.

بهبود عملکرد

  • ترتیب رندر موجودات (Entities) به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته که باعث افزایش عملکرد بازی می‌شود.
    • در مکان‌هایی با تعداد زیاد موجودات، مانند فارم‌های موجودات، گیم‌پلی روان‌تری را تجربه خواهید کرد.
    • اگر لگ بازی شما ناشی از عوامل دیگر مانند فاصله‌ی دید بالا (Render Distance) باشد و نه موجودات، بهبود FPS چشمگیری مشاهده نخواهید کرد
      • یادداشت توسعه‌دهنده: این تغییر بسیار بزرگ است و احتمال دارد مشکلاتی در ترتیب رندر به‌وجود آمده باشد؛ مثلاً بخش‌هایی از یک موجود ممکن است زودتر یا دیرتر از زمان لازم رندر شود و به‌درستی نمایش داده نشود. لطفاً در بازی تست کرده و در صورت مشاهده باگ، آن را گزارش دهید!

تغییرات فنی

  • نسخه‌های بسته‌ها (پک‌ها) اکنون دارای نسخه فرعی (Minor Version) هستند.
  • نسخه دیتاپک به 82.0 به‌روزرسانی شده است.
  • نسخه ریسورس‌پک به 65.0 رسیده است
    • برای دیدن اطلاعات بیشتر مربوط به تغییرات فنی اسنپ‌شات 25w31a، اینجا را بخوانید.

رفع اشکالات

  • رفع 53 اشکال برای تجربه روان تر کاربران «اطلاعات بیشتر از رفع اشکالات اسنپ‌شات 25w31a»

نظرات

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

به ما بپیوندید...

کلیک کنید