دانلود ماینکرفت 1.21.111 بدراک اندروید

توسعه‌دهندگان نسخه 1.21.111 ماینکرفت بدراک را منتشر کردند. این به‌روزرسانی بزرگ، مس را به فلزی همه‌کاره تبدیل می‌کند که می‌توانید آن را برای ساخت زره‌ها و ابزارها، بلاک‌های تزئینی مسی، و مهم‌تر از همه، قفسه‌ها (Shelf) و گولم‌های مسی (Copper Golems) به کار ببرید. در ادامه مطلب به اعماق تغییرات این نسخه پی می‌بریم! همچنین می‌توانید نسخه 1.21.111 را در تلگرام یا روبیکا دانلود کنید.

ویژگی‌های جدید

تصویر نسخه 1.21.111 ماینکرفت بدراک

چست مسی (Copper Chest)

چست‌های مسی (یا کاپر چست) یک بلاک جدید هستند! یک کاپر گالم (یا گولم مسی) احضار کنید تا اولین چست مسی خود را به دست آورید، که می‌توانید بگذارید اکسید شود، یا با موم آن را بکر نگه دارید. آیتم‌ها را در یک چست مسی رها کنید، و سپس بنشینید و استراحت کنید در حالی که کاپر گالم شما آنها را در چست‌های معمولی اطراف پایگاه شما مرتب می‌کند!

  • چست مسی نوع جدیدی از صندوق است که دارای نسخه‌های مومی و اکسید شده است.
  • چست‌های مسی به مرور زمان اکسید می‌شوند و مانند دیگر بلاک‌های مسی می‌توان آنها را مومی کرد.
  • چست‌های مسی را می‌توان با استفاده از یک صندوق و شمش مسی ساخت.

تجهیزات مسی

چه چیزی بین سنگ و آهن قرار می‌گیرد؟ اکنون پاسخ این است: مس! ابزار، سلاح و زره را از مس بسازید، که به این سنگ معدن اولیه بازی کاربردهای بیشتری از همیشه می‌دهد. برخلاف بلاک‌های مسی، این آیتم‌ها اکسید نمی‌شوند، اما مانند تمام بلاک‌های مسی – زیبا به نظر خواهند رسید!

  • زره مسی دوام بالاتری نسبت به چرم اما کمتر از آهن دارد. قابلیت افسون‌پذیری زره مسی کمی پایین‌تر از آهن است.
  • تجهیزات مسی هنگام ذوب شدن به ناگت‌های مسی (Copper Nuggets) تبدیل می‌شوند.
  • هیولاهای هاستایل (Hostile Monsters) شانس این را دارند که با زره مسی مجهز شده اسپاون شوند.
  • هیولاهای هاستایل می‌توانند سلاح‌ها و زره مسی را بردارند و استفاده کنند.
  • آرمور اسب مسی اضافه شد
    • همان جدول لوت و شانس تولید شدن زره اسب آهنی را دارد.
    • سختی زره: 4

کاپر گالم (Copper Golem)

کاپر گالم همراهان مفید و دوستدار سازماندهی هستند که پایگاه شما را زنده می‌کنند! کاپر گالم که با مس و کدو تنبل کنده کاری شده احضار می‌شود، آیتم‌هایی را که در چست‌های مسی می‌گذارید برداشته و آنها را بر اساس نوع آیتم در چست‌های اطراف پایگاه شما مرتب می‌کند!

  • کاپر گالم هنگام کشته شدن بین 1 تا 3 شمش مسی رها می‌کند.
  • کاپر گالم می‌تواند در مرتب سازی آیتم‌ها در صندوق‌ها کمک کند.
  • اگر کاپر گالم کاملاً اکسید شود به یک بلاک مجسمه کاپر گالم (Copper Golem Statue Block) تبدیل خواهد شد.
  • هنگامی که به بلاک مجسمه کاپر گالم تبدیل می‌شود، در یک ژست تصادفی ثابت می‌شود.
  • هنگامی که به مجسمه کاپر گالم تبدیل می‌شود، کاپر گالم هر آیتمی را که ممکن است در دست داشته باشد رها خواهد کرد.
  • کاپر گالم که به مجسمه کاپر گالم تبدیل شده است، نام خود را در صورت نامگذاری با نیم تگ (Name Tag) حفظ می‌کند
  • تعامل با کاپر گالم با دست خالی، آیتم حمل شده توسط آن را رها می‌کند.
  • آیرون گالم‌ها گاهی اوقات یک گل تزئینی را بر روی یک کاپر گالم نزدیک می‌کارند.

مرتب سازی آیتم توسط گولم مسی

  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست نداشته باشد، به دنبال چست‌های مسی نزدیک می‌گردد تا سعی کند یک آیتم بردارد.
  • کاپر گالم در هر نسخه اکسید شده و مومی چست مسی برای برداشتن آیتم‌ها می‌گردد.
  • می‌تواند حداکثر 16 آیتم در یک استک را در یک زمان بردارد.
  • هر آیتمی در یک چست مسی را می‌توان برداشت.
  • اگر کاپر گالم آیتمی در دست داشته باشد، به دنبال چست‌های نزدیک می‌گردد تا سعی کند آیتم را در آن قرار دهد.
  • کاپر گالم برای قرار دادن آیتم‌ها در چست‌ها و چست‌های تله‌ای (Trapped Chests) می‌گردد.
  • می‌تواند یک آیتم را در یک چست قرار دهد اگر خالی باشد، یا اگر حاوی همان نوع آیتمی باشد که در دست دارد.
  • کاپر گالم به ترتیب حداکثر 10 چست یا چست مسی را برای تلاش برای برداشتن یا قرار دادن یک آیتم بازدید می‌کند.
  • اگر چست منطبقی پیدا نشود، کاپر گالم به مدت ۷ ثانیه بیکار خواهد بود قبل از اینکه دوباره تلاش کند.
  • منطقه جستجو برای چست‌ها از موقعیت کاپر گالم به صورت افقی 32 بلاک و عمودی 8 بلاک است.

بلاک مجسمه کاپر گالم

  • بلاک مجسمه کاپر گالم نوع جدیدی از بللک تزئینی است که دارای نسخه‌های مومی و اکسید شده است.
  • بلاک مجسمه کاپر گالم به مرور زمان اکسید می‌شود و مانند بلاک‌های مسی می‌توان آن را مومی کرد.
  • ژست بلاک را می‌توان با تعامل با آن تغییر داد.
  • اگر بلاک مجسمه کاپر گالم هنگام تعامل با تبر (Axe) هیچ اکسیداسیونی نداشته باشد، بلاک دوباره به یک کاپر گالم تبدیل می‌شود.
  • هنگامی که به یک مقایسه کننده ردستون (Redstone Comparator) متصل می‌شود، بلاک مجسمه کاپر گالم بر اساس ژست فعلی خود یک سیگنال ردستون (Redstone) منتشر می‌کند.

تزئینات مسی

  • مشعل مسی (Copper Torch) اضافه شد
    • نسخه سبز رنگ مشعل که از یک تکه مسی، زغال (Coal) و استیک (Stick) ساخته می‌شود.
    • از نظر عملکردی مشابه مشعل است.
  • میله‌های مسی (Copper Bars) اضافه شد
    • عملکردی شبیه به بلاک میله‌های آهنی (Iron Bars) موجود دارد.
    • از مس ساخته شده و به مرور زمان اکسید می‌شود.
  • زنجیر مسی (Copper Chain) اضافه شد
    • عملکردی شبیه به بلوک زنجیر (Chain) موجود دارد (که نام آن به زنجیر آهنی تغییر کرد).
    • از مس ساخته شده و به مرور زمان اکسید می‌شود.
  • فانوس مسی (Copper Lantern) اضافه شد
    • به طور مشابه یک فانوس معمولی ساخته می‌شود اما از مس و یک مشعل مسی استفاده می‌کند.
    • خود فانوس اکسید می‌شود و ظاهر آن با گذشت زمان تغییر می‌کند.
    • از نظر عملکردی مشابه فانوس است.

قفسه (Shelf)

  • قفسه نوع جدیدی از بلوک تزئینی است که در نسخه‌های زیر عرضه می‌شود:
    • بلوط (Oak)
    • صنوبر (Spruce)
    • توس (Birch)
    • جنگل (Jungle)
    • آکاسیا (Acacia)
    • بلوط تیره (Dark Oak)
    • مانگرو (Mangrove)
    • گیلاس (Cherry)
    • بلوط کم رنگ (Pale Oak)
    • بامبو (Bamboo)
    • زرشکی (Crimson)
    • تاب خورده (Warped)
  • قفسه را می‌توان از شش بلاک منطبق از هر چوب، کنده چوب تراشیده شده (Stripped Log)، یا بلاک بامبوی تراشیده شده و…‌ ساخت، که ردیف بالا و پایین را پر می‌کند.
    • این دستور پخت 6 قفسه تولید می‌کند.
  • قفسه می‌تواند حداکثر 3 استک آیتم را ذخیره کند:
    • تعامل با هر یک از 3 شکاف در جلوی آن، آیتم دست اصلی بازیکن را با محتویات آن شکاف جابجا می‌کند.
    • قفسه تمام آیتم‌هایی را که حاوی آن است در جلوی خود نمایش می‌دهد، مشابه یک قاب آیتم (Item Frame).
  • در حالی که یک قفسه توسط رداستون قدرت می‌گیرد، بافت جلوی آن تغییر می‌کند تا نشان دهد که قدرت گرفته است؛ هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تا 3 قفسه با قدرت متصل می‌شوند.
    • تعامل با یک قفسه تکی با قدرت، تمام محتویات آن را با 3 آیتم سمت راست نوار ابزار (Hotbar) بازیکن جابجا می‌کند.
    • تعامل با دو قفسه متصل، محتویات آنها را با ۶ آیتم سمت راست نوار ابزار بازیکن جابجا می‌کند.
    • تعامل با سه قفسه متصل، محتویات آنها را با تمام آیتم‌های نوار ابزار بازیکن جابجا می‌کند.
    • فرقی نمی‌کند که بازیکن با کدام یک از قفسه‌های متصل تعامل داشته باشد.

سایر تغییرات

  • آیتم‌های رنگ‌های (Dye Colors) اکنون آیکون‌های به روز شده دارند.
    • هدف از این کار افزایش انسجام بصری در مجموعه رنگ‌ها ضمن حفظ اشکال متمایز برای پشتیبانی از دسترسی برای کوررنگی است.
  • پشتیبانی متن به گفتار (Text to Speech) به تمام صفحات اتاق لباس (Dressing Room) اضافه شده است.
  • گزینه‌ای برای پنهان کردن فلاش‌های آسمان در اند (End) هنگام بازی با ویبرانت ویژوالز اضافه شد.
  • گرگ‌ها دیگر شروع به تکاندن آب نمی‌کنند اگر از قبل در حال تکاندن آب هستند.
  • روباه‌ها اکنون بطری عسل (Honey Bottle) را یک آیتم غذایی در نظر می‌گیرند و مانند سایر آیتم‌های غذایی، گرفتن آن را اولویت بندی می‌کنند.
  • هنگام برداشتن آیتمی در دست که قابل تجهیز به دست نیست، ماب‌ها دیگر صدای تجهیز شدن پخش نمی‌کنند.

رفع مشکلات

مشکلات زیر در نسخه 1.21.111 رفع شده‌اند:

  • ذخیره قفسه بر سیگنال خروجی یک مقایسه کننده (Comparator) تأثیر می‌گذارد، بسته به اینکه کدام شکاف‌ها اشغال شده‌اند.
    • هر شکاف قفسه مربوط به ۱ بیت است.
    • قدرت سیگنال با تبدیل ۳ بیت شکاف‌ها به یک مقدار اعشاری تعیین می‌شود.
    • همه شکاف‌ها خالی [000] به معنای قدرت سیگنال 0 است.
    • فقط شکاف اول اشغال شده [100] به معنای قدرت سیگنال ۱ است.
    • فقط شکاف دوم اشغال شده [010] به معنای قدرت سیگنال ۲ است.
    • فقط شکاف سوم اشغال شده [001] به معنای قدرت سیگنال ۴ است.
    • همه شکاف‌ها اشغال شده [111] به معنای قدرت سیگنال ۷ است.
  • برخی بلاک‌ها که می‌توانند با فندک آتش بگیرند، مانند تخته سنگ بالایی یا پله چوبی، اکنون در هنگام انفجار آتش نیز آتش خواهند گرفت، مانند مواردی که از گوی‌های آتشین ناشی می‌شوند.
  • بلاک‌های شیشه‌ای اکنون با فندک یا انفجار آتش، آتش خواهند گرفت.
  • رفع اشکالی که در آن قرار دادن آب از سطل آب روی بلاکی که شامل بلاک دیگری است (مانند دکمه یا اهرم) به کاربر اجازه نمی‌داد که پس از آن بلاک آب را حذف کند.
  • رفع مشکلی که در آن نمی‌توانستید تخریب بلاک‌های معتبر را در حالت ماجراجویی (Adventure Mode) که پشت آب قرار دارند، ادامه دهید.
  • موجودات پس از عبور از پورتال، دیگر به صورت نیمه بیرون از پورتال ندر قرار نمی‌گیرند.
  • رفع مشکلی که در آن انیمیشن خوابیدن بازیکن قبل از رفتن بازیکن به رختخواب شروع می‌شد.
  • دستور دوربین (Camera command) دیگر هنگام استفاده از متد in_out_back منجر به کرش نمی‌شود.
  • رفع مشکلی که در آن بازیکنان می‌توانستند محتوای بسته (Bundle) را با استفاده از هاپر (Hopper) تکرار کنند.
  • قفل چرخش سوارکار اکنون هنگام استفاده از حرکت نسبی دوربین، روی دوربین‌ها اعمال می‌شود.
  • رفع مشکلی که در آن تجهیز زره هنگام نشانه گرفتن به سمت یک ماب، یک آیتم شبیه‌سازی شده “روح مانند” ایجاد می‌کرد.
  • رفع مشکلی که در آن طرح کنترل (control scheme) تنظیم شده از طریق دستورات طرح کنترل حفظ نمی‌شد اگر یک دوربین فعال شده بعدی از آن پشتیبانی نمی‌کرد. این طرح اکنون تا زمانی که صریحاً از طریق /controlscheme clear پاک شود، حفظ خواهد شد، که از نسخه پایه بازی 1.21.110 شروع می‌شود.
  • رفع فلش پیشرفت گیر کرده با وجود عدم وجود فرآیند در کوره‌ها (Furnace)
  • اندر دراگون (Ender Dragon) دیگر در پایان مرگش یخ نمی‌زند. اکنون می‌میرد و پورتال را ایجاد می‌کند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد جهت رو به روی بلاک‌های فرمان (Command Blocks) با سایر بلوک‌ها مانند پیستون‌ها (Pistons) و دیسپنسرها (Dispensers) هنگام قرار گرفتن در مختصات خاصی در جهان متفاوت باشد.
  • رفع رنگ چمن در باتلاق‌ها (Swamps) که بیش از حد سبز بود.
  • رفع شکسته شدن نقاشی‌ها (Paintings) هنگام پیوستن به یک بازی چند نفره در سناریوهای با تأخیر بالا.
  • فعال کردن ترکیب (Blending) برای توده‌های میراثی (Legacy Chunks). این مشکل از بین رفتن بلوک‌ها از زمین پس از بارگذاری در جهان در برخی از بیوم‌های آغازین (Starter Biomes) را رفع می‌کند.
  • بهبود ترکیب در اطراف توده‌های رودخانه یخ زده (Frozen River chunks).
  • پیکربندی مه‌گرفتگی حجمی (Volumetric Fog) برای رایانه‌های شخصی به روز شد تا گام‌های ثابت‌تری در تأثیر عملکرد داشته باشد، ضمن اینکه کیفیت تصویر را برای هزینه به حداکثر می‌رساند.
  • پشتیبانی از پراکندگی زیرسطحی (Subsurface Scattering) روی بافت‌های ذرات اضافه شد.
  • رفع روشن شدن باران و برف بسیار بالاتر از منبع نور در ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals).
  • رفع مشکلی که در آن جلوه تمام صفحه پورتال ندر در ویبرانت ویژوالز سیاه به نظر می‌رسید.
  • حداکثر فاصله رندر (render distance) در رایانه شخصی برای ویبرانت ویژوالز به 28 به روز شد.
  • رفع کمبود روشنایی در برخی از ذرات ساطع شده توسط شکستن بلاک‌ها.
  • ضخامت سیم‌کشی انتخاب بلوک (Block Selection wireframe) افزایش یافت تا در ویبرانت ویژوالز به ویژه با فعال بودن TAAU بیشتر دیده شود.
  • رفع مشکلی که باعث می‌شد چست‌ها هنگام نگهداری در دست در ویبرانت ویژوالز کم رنگ به نظر برسند.
  • رفع مشکلی که باعث می‌شد اقلام قابل اتصال مانند کمان‌ها (Bows) در ویبرانت ویژوالز کم رنگ به نظر برسند.
  • رفع اشکالی که در آن بافت‌های شعله ماب‌های وانیلی (Vanilla Mob Flame) از بین رفته بودند.
  • پیشرفت سفید شدن برگ‌ها در برف اکنون هنگام ورود به جهان به درستی تنظیم می‌شود و این تغییر رنگ اکنون در بیوم‌های سفارشی (Custom Biomes) به درستی کار می‌کند.
  • رفع عدم سایه انداختن شمع‌های خاموش.
  • رفع عدم سایه انداختن شمع‌های روی کیک خاموش.
  • رفع مشکلات عمق بلوک شیشه‌ای با شمع‌ها.
  • رفع مشکلات بافر عمق آب با شمع‌های روی کیک.
  • رفع تصاویر بصری اثر کوری با مدت زمان نامحدود.
  • متن رنگی روی تابلوها دیگر در ویبرانت ویژوالز تیره به نظر نمی‌رسد.
  • رفع مشکلی که باعث می‌شد ماب‌های خاصی هنگام استفاده از بسته بافت کلاسیک ماینکرافت (Minecraft Classic Texture Pack) به درستی نمایش داده نشوند.
  • امکان اسپاون شدن زامبی‌ها و اسکلت‌ها با زره سطح الماس دوباره وجود دارد.
  • رفع چندین کرش که ممکن بود رخ دهد.
  • صفحه دعوت Realms دیگر به طور بی‌پایان در PS4/PS5 بارگیری نمی‌شود.
  • ترک Realm اکنون آن را از لیست Realms در صفحه بازی حذف می‌کند.
  • متن راهنما (Tooltip) دیگر با نوار بارگیری همپوشانی ندارد.
  • صفحه تنظیمات Realms Stories اکنون شامل دستورالعمل‌های دقیقی برای بستن/باز کردن یک Realm است.
  • دکمه “تنظیمات” تب Realms اکنون به درستی مقیاس‌بندی می‌شود.
  • موسیقی در بیوم جنگل دیگر در موقعیتی که پخش آن شروع شده بود گیر نمی‌کند.
  • رفع کرش هنگام دانلود بسته‌ها از یک جهان چند نفره در ایکس‌باکس.
  • رفع کرش Realms در سیستم حسگر مایع.
  • نماد RTX و Marketplace Pass دیگر روی یک آیتم یکسان نمایش داده نمی‌شوند.
  • علامت RTX اکنون به درستی در صفحه جستجوی Marketplace نمایش داده می‌شود.
  • رفع مشکلی که در آن جزئیات سرور ویژه (Featured Server details) به طور تصادفی به سمت بالا اسکرول می‌شد.
  • کتاب دستور پخت (Recipe Book) دیگر نمی‌تواند نمادهای تکراری را نشان دهد اگر کاربر هنگام به دست آوردن دستور پخت‌های جدید، کتاب دستور پخت را پنهان کرده باشد.
  • رفع اولویت علامت Marketplace pass در آیتم‌های ردیف قهرمان (hero row items).
  • رفع عدم وجود علامت Marketplace Pass در ردیف Blade.
  • کنترل‌های لمسی: تنظیم معکوس کردن محور Y اکنون برای تماشاگران (spectators) به درستی کار می‌کند.
  • کنترل‌های لمسی: گزینه جابجایی پرش و دزدکی رفتن (Swap Jump And Sneak) دیگر موقعیت دکمه‌های شنا/پرواز به بالا را تغییر نمی‌دهد.
  • اندازه نماد دکمه “Textures & More” تغییر داده شد تا با سایر نمادهای دکمه‌ها هماهنگ باشد.
  • استفاده از دستور /hud برای پنهان کردن کنترل‌های لمسی اکنون به درستی تمام دکمه‌های لمسی را پنهان می‌کند.
  • پیام‌های نوار عمل (Action bar messages) اکنون دارای سایه متن هستند.
  • دستور /hud برای پنهان کردن نوار پیشرفت اکنون نوارهای اسب و شتر و همچنین نوار مکان‌یاب (Locator bar) را نیز پنهان می‌کند.
  • علامت Marketplace Pass روی کاشی‌ها و دکمه‌های خرید برای داشتن مقیاس‌بندی صحیح به روز شد.
  • اندازه نمادها در نوار کناری Marketplace برای مطابقت با اندازه مناسب نماد تغییر داده شد.
  • اندازه نمادها در بخش انتخاب دسته‌بندی موجودی (Inventory category selection) برای مطابقت با اندازه مناسب نماد تغییر داده شد.
  • یک دکمه “کتابخانه من” (My Library) با اندازه مناسب برای استفاده در نوار بالا اضافه شد.
  • چندین مکان که حباب اطلاعات (information bulb) ظاهر می‌شود برای وضوح صحیح تغییر داده شد.
  • انیمیشن‌های خطای Marketplace برای نمایش با وضوح صحیح به روز شدند.
  • نمادهای جدیدی برای بنرهای حراج (Sale banners) اضافه شد تا متناسب با سبک پیکسلی رابط کاربری باشند.
  • یک تصویر نمایه ماینکرافت (Minecraft Profile Pic) جدید اضافه شد. این نماد یک تصویر لحظه‌ای از ظاهر شخصیت شما است. نمایه جدید ماینکرافت جایگزین Xbox Gamerpic شما در تمام صفحه‌ها، از جمله نمایه، لیست بازیکنان و Realms می‌شود.

به‌روزرسانی‌های فنی

دانلود

دانلود از تلگرام مگارنو
دانلود از روبیکا مگارنو

نظرات

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

  • آواتار غلام

    بالاخره اومد

  • آواتار دادا

    من چرا پیداش نمی کنم بازیش کنم ها؟

  • آواتار پوریا

    لطفاً فایل رو در گروه روبیکا قرار دهید

  • به ما بپیوندید...

    کلیک کنید