موجانگ نسخه 1.21.80 رسمی ماینکرفت بدراک را امروز منتشر کرد! در این نسخه پیش‌تنظیم‌های دنیای تخت اضافه شده و در دسترس است! حالا می‌توانید از میان چندین پیش‌تنظیم هیجان‌انگیز درون بازی انتخاب کنید؛ از فلت (Flat) کلاسیک گرفته تا دنیایی فقط آب. همچنین تعداد زیادی رفع باگ و چند ویژگی جذاب دیگر نیز در پشت گزینه Experimental در نسخه 1.21.80 منتظر شما هستند!

در این مطلب شما میتوانید تغییرات این نسخه را به زبان فارسی بخوانید و همچنین آخر مطلب می‌توانید فایل نسخه را دانلود و نصب کنید!

تغییرات

تغییرات نسخه 1.21.80 ماینکرفت بدراک
  • پیش تنظیم های دنیای فلت:
    • در تب پیشرفته (Advanced) از صفحه ساخت دنیای جدید، با فعال کردن گزینه دنیای صاف (Flat World) می‌توانید به پیش‌تنظیم‌های دنیای صاف در نسخه 1.21.80 دسترسی داشته باشید:
    • Classic Flat (صاف کلاسیک)
    • Tunnelers’ Dream (رویای تونل‌زن‌ها)
    • Water World (دنیای آبی)
    • Overworld (جهان سطحی)
    • Snowy Kingdom (پادشاهی برفی)
    • Bottomless Pit (چاه بی‌انتها)
    • Desert (بیابان)
    • Redstone Ready (آماده برای رداستون)

رفع اشکالات و ویژگی‌های جدید

  • رفع مشکلی که باعث می‌شد قابلیت “متن به گفتار” روی تبلت‌های Fire اجرا نشود
  • رفع باگی که باعث قطع کامل صدا در ویندوز بعد از ۴۰٪ لود شدن می‌شد
  • موسیقی و صداها پس از زدن دکمه خروج دیگر پخش نمی‌شوند
  • صدای اسپاون گرگ اکنون از نوع صحیح استفاده می‌کند
  • موسیقی پایانی حالا هنگام ورود به بخش Credits از منوی تنظیمات در حالت Pause پخش می‌شود
  • صداهای محیطی برای بلاک‌های شن، بوش مرده و تراکوتا اکنون پخش می‌شوندبلاک‌هادیگر تلاش ناموفق برای رشد نهال باعث عقب‌گرد در “age_bit” نمی‌شود
  • مشکل نورپردازی AO برای بلاک‌های کوچک‌تر از ۱x1x1 برطرف شد
    • لیست بلاک‌های تحت تاثیر: پله‌ها، دیوارها، دروازه‌ها، دکمه‌ها، کیک‌ها، صفحات، حصارها، سندان، چرخ‌سنگ، هاپر، زنگ، منبر، تخم‌مرغ‌ها، میز دم کردن
  • گیاهان و گل‌ها اکنون همان محدوده جابجایی تصادفی را مثل نسخه جاوا دارند
  • ساخت بازالت با قرار دادن soul soil بعد از یخ و لاوا اکنون دوباره ممکن است
  • آیکون خالی باز باندل‌ها در کنترل لمسی درست نمایش داده می‌شود
  • مدل بازیکن هنگام استفاده از اسکین سفارشی اکنون اندازه صحیح دارد
  • بازیکنان دیگر از میان بلاک‌هایی که در مختصات x یا z برابر با توان ۲ هستند عبور نمی‌کنند (مثلاً ۲۵۶، ۵۱۲…)
  • حذف پشتیبانی از واقعیت مجازی
  • همگام‌سازی بهتر بین کلاینت و سرور هنگام عبور از پورتال در Realm
  • افزودن فیلد جدید music_definition برای کنترل موسیقی در بایوم‌ها
  • بازیکن هنگام خواب دیگر در زیر یا کنار تخت ظاهر نمی‌شود
  • سنگ‌قرمز دپسلیت دوباره با تعامل روشن می‌شود
  • برخورد صحیح پس از مرگ در حالت شنا یا پرواز
  • رفع باگ سرعت غیرطبیعی در شنا
  • تغییر رفتار آتش‌بازی در هنگام پرواز با الایترا
  • مکان یکسان ساختار Trail Ruins بین نسخه جاوا و بدراک در Mutated Birch Forest
  • گزینه “فیلتر کلمات نامناسب” اکنون در پلی‌استیشن، نینتندو و ایکس‌باکس فعال است
  • رفع باگی که استفاده از آیتم‌ها روی Mob Spawner را غیرممکن می‌کرد
  • ریشه‌های Mangrove اکنون قابل استفاده به عنوان سوخت در کوره
  • رفع باگ حذف آیتم از Chest هنگام تعامل Hopper
  • اسلایم‌ها و ماگما کیوب پس از تقسیم، اسم خود را حفظ می‌کنند
  • کریکینگ ها پس از بارگذاری مجدد دنیا ناپدید نمی‌شوند
  • طوطی‌ها اکنون صدای فانتوم، زوگلین، گاردین، رویجر، پیلیجر و بلیز را تقلید می‌کنند
  • اسکلت‌های ویدر و پیگلین‌های زامبی شده می‌توانند در لاوا راه بروند
  • تخم اسپاون حیوانات در باتلاق مانگرو گونه صحیح را مثل نسخه جاوا ایجاد می‌کند
  • رفع مشکل برخورد تکراری توسط موجودات به بازیکنان ثابت
  • شترها دیگر در فضاهای کوچک اسپاون نمی‌شوند
  • ویلیجر های کشاورز دیگر گاهی هنگام برداشت محصول گیر نمی‌کنند
  • پاهای ایووکر اکنون هنگام راه رفتن حرکت می‌کند
  • رفع کرش هنگام کلیک چندباره برای بارگذاری دنیا در یک اسلات غیر فعال در ریلم
  • افزودن امکان انتخاب منطقه میزبان سرور ریلم در تب “پیشرفته”
  • نمایش منطقه سرور هنگام ورود به ریلم
  • بازیکنان دیگر نمی‌توانند دستورهایی را بسازند که هنوز یاد نگرفته‌اند وقتی قانون doLimitedCrafting فعال است
  • رفع مشکل کرش هنگام ایجاد Realm
  • رفع کرش هنگام بارگذاری تکسچرهای گیاهی خاص
  • رفع کرش در زمان تولید چانک‌های جهان
  • رفع مشکل بارگذاری افزونه‌های مارکت‌پلیس
  • رفع باگ بارگذاری منوی اصلی پس از کنسل کردن درخواست انتقال سرور
  • افکت کندی IV اکنون در منوی خلاق با سایر داروهای کندی دسته‌بندی شده جدا نیست
  • به‌روزرسانی آیکون‌های کنترل لمسی برای دکمه‌های پرش و پیاده شدن
  • خروج از بازی در حالت غیرفعال بودن انیمیشن صفحه، دیگر seed دنیا را ریست نمی‌کند
  • امکان شخصی‌سازی کنترل‌ها برای تماشاگران (اسپکتیتور)
  • رفع باگ در کنترل لمسی هنگام مرگ در حالت Hardcore
  • نمایش خطای “فضای کافی نیست” در منوی Edit World
  • دکمه “دانلود همه بسته‌های گمشده” اکنون درست کار می‌کند
  • رفع پیغام اشتباه هنگام خوابیدن در طوفان
  • توقف چرخش پس‌زمینه در منوی اصلی در برخی موارد
  • دنیاهای ذخیره شده دیگر در منوی Storage گم نمی‌شوند
  • دکمه جدید “مدیریت حافظه” هنگام پر بودن حافظه
  • دکمه جدید “پاک کردن کش دانلود”
  • رفع مشکلات کش و فضای ناکافی
  • رفع مشکل پاسخ ندادن بازی پس از ترک حالت خواب
  • رفع انتخاب اشتباه شکاف‌ها با دسته بازی
  • رفع مشکل تقسیم دسته‌های آیتم‌ها در انبار
  • به‌روزرسانی وضعیت دوستان در نوار کناری
  • باندل UI دیگر در هنگام تعامل با تب‌های موجودی ناپدید نمی‌شود
  • بهبود واکنش پس از خروج از صفحه خواب
  • افزودن ذرات ضربه جادویی برای اسلحه‌های اینچنت شذه
  • امکان ساخت تخته‌سنگ‌های برش‌خورده با سنگ‌تراش
  • توتم جاودانگی اکنون بازسازی ۴۵ ثانیه‌ای مشابه جاوا می‌دهد
  • قیچی‌ها هنگام برداشت عسل از کندوها آسیب می‌بینند
  • سپرها از انفجار آسیب می‌بینند
  • خرگوش‌ها با هر سطح Looting یک گوشت خام بیشتر می‌اندازند
  • تبر آهنی با افیشنسی I همیشه در صندوق اتاق درخت‌بری ظاهر می‌شود

ویژگی های آزمایشی

  • برای آزمایش این ویژگی‌های جدید در نسخه 1.21.80، گزینه آزمایشی «Drop 2 2025» را فعال کنید!
  • دراید گست‌ها:
    • دراید گست‌ها در ندر و در ساختارهای فسیل پیدا می‌شود
    • می‌توان آن را با 1 بلوک استخوان و 8 اشک گست ساخت
    • وقتی زیر آب قرار گیرد، طی حدود ۲۰ دقیقه وارد ۳ وضعیت مختلف می‌شود تا یک گستلینگ تولید کند
    • بسته به وضعیت، صدا و ذرات خاصی تولید می‌کند
    • اگر در حین فرآیند خیس بودن استخراج شود، به وضعیت خشک بازمی‌گردد
    • اگر از حالت خیس خارج شود، به وضعیت خشک اولیه در همان مقیاس زمانی بازمی‌گردد
  • گستلینگ:
    • گستلینگ نسخه جوان هپی گست است
    • از دراید گست پس از حدود ۲۰ دقیقه زیر آب بودن ایجاد می‌شود
    • به دنبال بازیکنان یا برخی موجودات غیردریایی خنثی در شعاع ۱۶ بلوک می‌گردد
    • اگر کسی نزدیک نباشد، در شعاع ۳۲ بلوک از محل خود پرسه می‌زند
    • با توپ برفی جذب و تغذیه می‌شود
    • پس از حدود ۲۰ دقیقه یا سریع‌تر (در صورت تغذیه)، به هپی گست تبدیل می‌شود
    • می‌توان با دستور /summon happy_ghast ~ ~ ~ ~ ~ minecraft:spawn_baby احضارش کرد
  • هپی گست:
    • هپی گست یک موجود پرنده است که تا ۴ بازیکن را حمل می‌کند
    • از گستلینگ پس از ۲۰ دقیقه (یا سریع‌تر با تغذیه) ایجاد می‌شود
    • با کمربند قابل تجهیز است و بازیکنان می‌توانند سوار شوند
    • با توپ برفی و کمربند جذب می‌شود (کمربند فقط وقتی گست بی‌کمربند باشد)
    • با آسیب دیدن وحشت نمی‌کند
    • قابلیت تولید مثل ندارد
    • آرام‌آرام جان بازمی‌یابد؛ سریع‌تر هنگام باران، برف یا در ارتفاع ابرها
    • اولین بازیکن سوار کنترل را به دست می‌گیرد
    • عینک گست هنگام سوار شدن پایین می‌آید
    • سایر بازیکنان به‌ترتیب عقربه‌ساعت کنار خلبان سوار می‌شوند
    • با دکمه crouch می‌توان پیاده شد
    • اگر بازیکن روی آن باشد، به نزدیک‌ترین جهت اصلی افقی تراز می‌شود
    • حتی با کمربند هم همین رفتار را دارد
    • در حالت سوم شخص دوربین عقب‌تر می‌رودوقتی بی‌سوار است، عینک بالا می‌رود و در اطراف محل تولد حرکت می‌کند
    • اگر بازیکنان در هوا پیاده شوند، به زمین نزدیک می‌شود
    • وارد قایق نمی‌شود
    • در محدوده ۶۴ بلاکی پرسه می‌زند
    • با کمربند، به ۳۲ بلاک از خانه محدود می‌شود
    • سعی می‌کند نزدیک بلاک‌ها پرسه بزند
    • باگی وجود دارد که میزان سلامتی آن ۴۰ است ولی باید ۲۰ باشد
  • گست:
    • بافت Ghast به‌روزرسانی شده
  • هارنس (زین مخصوص سوار شدن هپی گست):
    • هارنس از ۳ چرم، ۲ شیشه و ۱ پشم ساخته می‌شود
    • رنگ آن طبق رنگ پشم تعیین می‌شود
    • قابل رنگ‌کردن مجدد است
    • فقط روی هپی گست قابل نصب است
    • به ۴ بازیکن اجازه سوار شدن می‌دهد
    • با قیچی و در صورت نبودن سوار، قابل جدا شدن است
  • کامند:
    • کامند جدید برای فعال‌سازی Locator Bar اضافه شده است
  • ویبرانت ویژوال (Vibrant Visuals):
    • ویژگی‌ها، نورپردازی، افکت‌ها و منابع گرافیکی همچنان در حال توسعه هستند، بنابراین انتظار تغییر و بهبود آن‌ها را در طول زمان داشته باشید.
    • دستگاه‌های پشتیبانی‌شده شامل ایکس باکس سری اس و ایکس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اندروید، iOS و کامپیوتر هستند.
      • اندروید: پردازنده گرافیکی Adreno 640، Mali-G68، Mali-G77 یا Xclipse 530 به بالا
      • iOS: چیپست A12 یا M1 به بالا
      • کامپیوتر: اجرای ماینکرفت با DirectX 12
  • تیم توسعه در حال آزمایش Vibrant Visuals روی دستگاه‌های بیشتری از نسخه بدراک است و ما امیدواریم در آینده فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را گسترش دهند.
  • برای فعال‌سازی Vibrant Visuals در یک دنیا، باید گزینه “Vibrant Visuals” را در تب Experimental هنگام ساخت یا ویرایش دنیا روشن کنید. پس از آن این گزینه در تنظیمات ویدیویی و منوی حالت گرافیکی درون بازی ظاهر می‌شود و می‌توان آن را در کنار سایر حالت‌های رندر انتخاب کرد.
  • در تنظیمات ویدیویی، پیش‌تنظیم‌هایی برای انتخاب بین “ترجیح گرافیک” یا “ترجیح عملکرد” وجود دارد. همچنین می‌توان تنظیمات دقیق‌تر گرافیکی را در بخش “Vibrant Visuals Options” تنظیم کرد.
  • حالت splitscreen با Vibrant Visuals پشتیبانی نمی‌شود و در صورت پیوستن چند بازیکن به صورت محلی، بازی به حالت Fancy یا Simple تغییر می‌کند.
  • افزونه‌ها، اسکین‌ها و آیتم‌های Persona از Marketplace با Vibrant Visuals سازگار هستند، اما Worlds و بسته‌های بافت (Texture Packs) در حال حاضر با این حالت سازگار نیستند.
  • نوار مکان‌یاب:
    • نوار مکان‌یاب (Locator Bar) جهت بازیکنان دیگر را در HUD نشان می‌دهد
    • وقتی فعال باشد و بیش از یک بازیکن در دنیا باشد، جای نوار XP ظاهر می‌شود
    • شماره سطح بازیکن بالای آن باقی می‌ماند
    • جهت‌نماها زمانی نشان داده می‌شوند که دوربین به بازیکنی در شعاع ۱۲۰ درجه رو کند
    • اگر بازیکن در ۳۰ درجه بالاتر یا پایین‌تر باشد، فلش بالا/پایین نمایش داده می‌شود
    • حالت نشستن، پنهان شدن در Spectator، پوشیدن کدو یا سر ماب یا استفاده از معجون نامرئی بودن باعث می‌شود روی نوار مکان‌یاب دیده نشوید
    • قرار است این قابلیت بعداً قابل فعال/غیرفعال کردن باشد
    • حالا بازیکنان در حالت Spectator هم روی نوار مکان‌یاب برای سایر Spectatorها دیده می‌شوند
    • مشکل شناخته‌شده: اگر Simulation Distance بالاتر از ۴ باشد، بازیکنان ممکن است در نوار مکان‌یاب دیده نشوند

به‌روزرسانی های فنی و آزمایشی فنی

  • در نسخه 1.21.80 به‌روزرسانی های فنی زیادی اجرا شده است.

نظرات

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

به ما بپیوندید...

کلیک کنید