توسعه‌دهندگان ماینکرفت نسخه 1.21.90 بدراک را منتشر کردند! در این نسخه با عنوان «Chase the Skies»، پرواز بر فراز اورورلد را تجربه کنید، گستلینگ خود را پرورش دهید و با دوستانتان در آسمان‌ها ماجراجویی کنید. از ساخت سازه‌های بلند، اتصال کاروان شترها، کشف دیسک موسیقی جدید، استفاده از نوار موقعیت‌یاب بازیکنان و لذت بردن از جلوه‌های بصری «Vibrant Visuals» با مه بهبودیافته و ابرهای گسترده تا افق لذت ببرید. در این مطلب، هر آنچه در نسخه 1.21.90 در انتظار شماست را بررسی می‌کنیم. همچنین شما میتوانید این نسخه را دانلود کنید، پس با ما همراه باشید!

ویژگی‌های جدید

بنر آرت دراپ جدید نسخه 1.21.90 ماینکرفت

دراید گست (Dried Ghast)

  • می‌توان آن را در ندر در ساختارهای فسیلی ندر یافت.
  • با 1 بلاک شنی روح و 8 اشک شبح می‌توان ساخت.
  • وقتی غرق در آب می‌شود، در طول حدود 20 دقیقه 3 حالت را پشت سر می‌گذارد تا اینکه یک گستلینگ را ظاهر کند.
  • بسته به حالت، صدا تولید می‌کند و ذرات را نشان می‌دهد.
  • اگر در طول دوره غرقاب شدن استخراج شود، صرف نظر از اینکه در طول دوره غرقاب شدن به چه وضعیتی رسیده است، به حالت “خشک” خود باز خواهد گشت.
  • وقتی از حالت غرقابی خارج شود، با استفاده از همان مقیاس زمانی، ایالت‌ها را به حالت اولیه «خشک» خود برمی‌گرداند.
  • پیگلین‌ها می‌توانند در ازای مبادله، بلاک‌های دراید گست بدهند.
  • دستاورد جدید “آب بدنت رو حفظ کن!” اضافه شد.

گستلینگ (Ghastling)

گستلینگ نسخه‌ی جوان‌تر ماب هپی گست است.

  • از یک بلاک گست خشک که به مدت حدود ۲۰ دقیقه به طور مداوم غرق در آب بوده است، ظاهر می‌شود.
  • بعد از ظاهر شدن، گستلینگ سعی می‌کند موارد زیر را دنبال کند:
    • بازیکنان در شعاع 16 بلوک یا
    • یک گروه بزرگسال، غیرآبزی و منفعل (و تعدادی گروه خنثی) در شعاع ۱۶ بلوکی
  • اگر هیچ بازیکن یا گروه مناسبی در نزدیکی شما نباشد، گستلینگ در فاصله 32 بلوکی از محل اصلی خود (جایی که ظاهر شده یا آخرین بار با آن تعامل داشته‌اید) به صورت غیرفعال باقی می‌ماند.
  • می‌توان با استفاده از گلوله‌های برفی آنها را وسوسه و تغذیه کردبعد از حدود ۲۰ دقیقه (یا اگر با گلوله‌های برفی تغذیه شوند، سریع‌تر) به یک خرس خوشحال تبدیل می‌شود.
  • با استفاده از دستور /summon happy_ghast ~ ~ ~ ~ minecraft:spawn_baby می‌توان احضار کرد.

هپی گست (Happy Ghast)

هپی گست (Happy Ghast) یک وسیله‌ی پرنده‌ی جدید است که می‌تواند تا چهار بازیکن را حمل کند.

  • بعد از حدود 20 دقیقه (یا اگر به گستلینگ گلوله برفی بدهید، سریع‌تر) از یک گستلینگ بیرون می‌آید.
  • می‌تواند به مهار مجهز شود و سپس توسط حداکثر 4 بازیکن نصب شود.
  • وسوسه شده توسط گلوله‌های برفی و هارنس (Harness).
  • وسوسه با هارنس فقط در صورتی کار می‌کند که روح شاد مهار نشده باشد.
  • هنگام دریافت آسیب، رفتار وحشت‌زده‌ای نداردقابل پرورش نیست.
  • به آرامی سلامت را بازیابی می‌کند، و این بازیابی در هنگام باران، برف یا هنگام پرواز در ارتفاعی مشابه ابرها، سرعت بیشتری می‌گیرد.
  • اولین بازیکنی که سوار بر هپی گست شود، آن را کنترل خواهد کرد و روبروی هپی گست، درست بالای صورت آن، خواهد نشست.
  • وقتی بازیکن سوار می‌شود، عینک‌های محافظ روی هپی گست پایین می‌آیند و چشمانش را می‌پوشانند که نشان می‌دهد اکنون می‌توان آن را کنترل کرد.
  • بازیکنان دیگری که پس از سوار شدن خلبان سوار می‌شوند، در جایگاه‌هایی در هر طرف هپی گست قرار می‌گیرند و از بازیکن «خلبان» در جهت عقربه‌های ساعت شروع می‌شوند.
  • با فشردن دکمه‌ی نشستن، بازیکن از روی هپی گست پیاده می‌شود.
  • اگر هپی گست بازیکنانی را که بالای آن هستند تشخیص دهد، تمام حرکات خود را متوقف کرده و در نزدیکترین جهت افقی اصلی قرار می‌گیرد.
  • این اتفاق صرف نظر از اینکه هارنس داشته باشد یا نه، رخ می‌دهد.
  • دوربین سوم شخص وقتی بازیکن روی هپی گست سوار می‌شود، به عقب منتقل می‌شود.
  • وقتی هیچ بازیکنی سوار یا پیاده روی هپی گست نباشد، عینک‌ها بالا می‌روند و هپی گست شروع به پرسه زدن در اطراف موقعیت اصلی می‌کند.
  • اگر بازیکنان در هوا از اسب پیاده شوند، هپی گست قبل از اینکه دوباره به گشت و گذار ادامه دهد، به سمت زمین فرود می‌آید.
  • ورود به قایق‌ها امکان‌پذیر نیست.
  • در فاصله ۶۴ بلوک از موقعیت اصلی خود (جایی که ظاهر شده یا آخرین بار با آن تعامل داشته است) به صورت غیرفعال حرکت می‌کند.
  • اگر از مهار استفاده کنید، هپی گست به موقعیت اصلی خود (در فاصله‌ی ۳۲ بلوک) نزدیک‌تر می‌شود و درجا حرکت می‌کند.
  • هپی گست سعی می‌کند هنگام پرسه زدن به تنهایی نزدیک بلوک‌ها بماند.
  • هپی گست اکنون حتی در حین سواری توسط ماب‌های دیگر قابل جابه‌جایی است، مگر اینکه بازیکنی روی آن بایستد و آن را ثابت کند.

هارنس (Harness)

هارنس یک آیتم جدید است که می‌توان آن را روی یک هپی گست نصب کرد تا بازیکنان بتوانند از آن استفاده کنند.

  • این هارنس که از 3 چرم، 2 بلاک شیشه‌ای و 1 بلاک پشمی ساخته شده است، همرنگ بلوک پشمی مورد استفاده در ساخت خواهد بود.
  • قابل رنگ آمیزی مجدد.
  • فقط در Happy Ghast قابل تجهیز است.
  • به حداکثر 4 بازیکن اجازه می‌دهد تا سوار بر هپی گست شوند.
  • می‌توان با استفاده از قیچی از هپی گست حذف شود، اما فقط زمانی که هیچ بازیکنی سوار نشده باشد.

نوار مکان‌یاب

  • نوار مکان‌یاب (Locator Bar) یک عنصر رابط کاربری جدید در HUD بازیکن است که جهت سایر بازیکنان در جهان را نمایش می‌دهد.
  • وقتی چندین بازیکن در یک جهان وجود داشته باشند، نوار مکان‌یاب برای هر بازیکن روی صفحه نمایش داده می‌شود و جایگزین نوار تجربه می‌شود. شماره سطح بازیکن همچنان مانند قبل بالای نوار مکان‌یاب قابل مشاهده خواهد بود.
  • نوار مکان‌یاب (Locator Bar) وقتی دوربین در زاویه ۱۲۰ درجه نسبت به بازیکن دیگری قرار دارد، نشانگرهای رنگی را نمایش می‌دهد. اگر بازیکن دیگری ۳۰ درجه بالاتر یا پایین‌تر از نمای دوربین (صفحه نمایش) باشد، یک فلش بالا یا پایین نمایش داده می‌شود.
  • خم شدن، بازیکن را پنهان می‌کند و مانع از نمایش نشانگر او در نوار مکان‌یاب سایر بازیکنان می‌شود.
  • بازیکنان در حالت تماشاگر در نوار مکان‌یاب قابل مشاهده نیستند.
  • یک سر ماب یا یک کدو تنبل تراشیده شده نیز به طور مشابه بازیکنان را از نوار مکان یاب پنهان می‌کند، اگر در جای سر قرار گیرد.
  • استفاده از معجون نامرئی شدن، بازیکنان را از نوار مکان‌یاب نیز پنهان می‌کند.

تغییرات در زین (Saddle)

  • توسعه‌دهندگان زین‌ها را قابل ساخت کردند و به طور کلی حذف آنها از موچاب‌ها را با استفاده از قیچی آسان‌تر کردند. آنها همچنین به جای زین‌ها، چرم را به برخی از میزهای لوت اضافه کرده‌اند.

ساخت زین

  • زین‌ها اکنون می‌توانند با 3 چرم و 1 شمش آهن ساخته شوند.
  • پنجره رسپی زمانی باز می‌شود که بازیکن اولین چرم خود را برمی‌دارد.

تغییرات جدول لوت

  • زین بعضی از میزهای لوت برداشته شده و با چرم 1 تا 5 جایگزین شده‌اند:
    • چست‌های اتاق هیولا
    • چست‌های شهر باستانی
    • چست‌های هرم صحرایی
    • چست‌های هرم جنگلی
    • چست‌های محراب دژ

تغییرات در طناب (Lead)

ماینکرفت در حال گسترش قابلیت‌های سرنخ‌ها است تا پلیرها بتوانند هر ماب قابل اتصال به یک ماب قابل اتصال دیگر را به هم متصل کنند و با این کار زنجیره‌هایی از ماب‌های متصل به هم ایجاد می‌شود.

  • اتصال یک موجود دارای قلاده به موجود دیگر و استفاده از قیچی برای بریدن قلاده‌ها، اکنون بر سایر تعاملات اولویت دارد.
    • مثال: تلاش برای چیدن پشم یک گوسفند بسته شده، اکنون به جای چیدن پشم، باعث باز شدن آن می‌شود.
  • فاصله‌ی پارگی افسار اکنون بین مراکز جعبه‌های برخورد دو موجودیت محاسبه می‌شود و با بقیه‌ی محاسبات فیزیک افسار همسو می‌گردد.
  • استفاده از فایر ورک برای تقویت در حین پرواز با الایترا اکنون باعث می‌شود که ماب‌های بسته‌شده به طناب آزاد شوند.
  • اکنون می‌توان با تعامل با یک گره لیش از پیش موجود، موجودیت‌ها را به آن گره لیش متصل کرد.
  • بازیکنان می‌توانند با تعامل با یک گره لیش، موجودیت‌های متصل به آن را بازیابی کنند.
  • دستور ساخت طناب (Lead) به‌روزرسانی شد و دیگر نیازی به گوی لزج (Slime Ball) ندارد.
  • بستن طناب، باز کردن طناب، جمع‌آوری مابهای طناب‌دار و بستن ماب‌ها به ماب‌های دیگر اکنون صداهای اختصاصی پخش می‌کنند.

اتصال یک ماب به ماب دیگر با طناب

اکنون هر ماب قابل اتصال به هر ماب قابل اتصال به دیگری می‌تواند به صورت اتصال به هر موجودیت قابل اتصال به دیگری متصل شود.

  • برای اتصال یک موجودیت به موجودیت دیگر، بازیکن باید:
    • آیا ماب از قبل به خودشان وابسته است؟
    • در حالی که طناب را در دست دارید، مخفیانه حرکت کنید و با ماب هدف تعامل داشته باشید.
  • اکنون می‌توان با دوباره به بند کشیدن موجودات رها شده، آنها را “دزدید” و مالکیت را به بازیکن منتقل کرد.
  • اگر بستن مجدد قلاده به یک موجود زنده به دلیل فاصله زیاد منجر به پارگی فوری قلاده شود، نمی‌توان آن را دوباره بست.
  • برای جلوگیری از رفتار نامنظم هنگام بسته شدن به یکدیگر، لاماهایی که بسته می‌شوند دیگر سعی نمی‌کنند کاروان تشکیل دهند.
  • یک ماب متصل با طناب، نمی‌تواند به خودش طناب زده شود.
  • بیبی ماب‌ها فقط می‌توانند به یک شکل بسته شوند – به یک موجودیت دیگر؛ آنها نمی‌توانند ماب‌های دیگری را به خودشان بسته کنند.
  • مشکل شناخته شده: وقتی دو ماب به هم متصل می‌شوند، منجر به این می‌شود که سرب با انحراف محور y اشتباه رندر شود و زیر یکی از موب‌ها ظاهر شود.

فیزیک

اکنون همه موجودات قابل اتصال به بند، هنگام کشیده شدن، رفتار طبیعی‌تری دارند.

  • اسب‌ها، شترها، الاغ‌ها، قاطرها، قایق‌ها، قایق‌های صندوقی و بوکش‌ها، وقتی به یک هپی گست بسته می‌شوند، اکنون موقعیت خود را به تدریج و با گذشت زمان تنظیم می‌کنند و وقتی در هوا معلق هستند، به آرامی با نگهدارنده‌ی طناب خود هم‌تراز می‌شوند.
  • در تمام موارد دیگر، ماب با جهتی که کشیده می‌شوند همسو می‌شوند و دیگر هنگام معلق بودن در هوا، رفتار نامنظمی ندارند.
  • اصطکاک میان هوا اکنون مانند هر موجود دیگری برای قایق‌ها اعمال می‌شود، به این معنی که آنها دیگر نمی‌توانند به دور بازیکن بچرخند یا بیش از حد جهنده باشند.
  • فاصله‌ی پاره شدن طناب‌ها به 12 بلاک افزایش یافته است، به جز هپی گست که فاصله‌ی پاره شدن طناب در آن 16 بلاک است.
  • وقتی اشیاء دارای طناب کشیده می‌شوند، اکنون به سمت طناب متمایل می‌شوند.
  • فاصله بین مراکز جعبه‌های محدودکننده ماب‌ها، به جای پایه‌های آنها، برای تعیین فاصله بین دو ماب هارنس شده استفاده می‌شود.

رندرینگ

  • قایق‌ها و دسته‌های بزرگ و قابل مهار که در قایق جا نمی‌شوند (اسب‌ها، الاغ‌ها، قاطرها، شترها و بوکش‌ها) وقتی به یک هپی گست بسته می‌شوند، به جای یک دسته، چهار دسته دارند.
  • در این پیکربندی، هپی گست هارنس شده همچنین دارای یک لایه طناب سفارشی است که دور آن پیچیده شده است.

تغییرات در قیچی‌زدن

  • اکنون می‌توان از قیچی‌ها برای آزاد کردن ماب دارای قلاده استفاده کرد و اتصالات ورودی و خروجی طناب را از بین برد.
  • اکنون می‌توان از قیچی برای برداشتن گره‌های طناب استفاده کرد.
  • بازیکنان نمی‌توانند طناب‌های بازیکنان دیگر را ببرند.
  • اکنون توزیع‌کنندگان می‌توانند از قیچی برای آزاد کردن ماب بسته‌شده به طناب استفاده کنند.
  • زین‌ها، زره اسب، طناب و فرش‌ها اکنون می‌توانند با استفاده از قیچی از روی ماب‌هایی که می‌توانند به آنها مجهز شوند، برداشته شوند.
  • زین‌ها، زره اسب، طناب و فرش‌ها را نمی‌توان با استفاده از قیچی در حالی که گروه سوارکار دارد، جدا کرد.
  • زین‌ها، زره اسب، طناب و فرش‌ها را نمی‌توان با استفاده از قیچی در حالی که بازیکن مخفیانه حرکت می‌کند، برداشت.
  • زین‌ها را نمی‌توان با استفاده از قیچی از رویجرها جدا کرد.
  • دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی دارای قیچی نمی‌توانند زین‌ها، زره‌های اسب، هارنس‌ها یا فرش‌های مجهز به ماب‌ها را بردارند.
  • برداشتن زین‌ها، زره اسب، طناب و فرش‌ها با استفاده از قیچی اکنون صداهای سفارشی پخش می‌کند.

موسیقی

  • آهنگ‌های جدید زیر از آموس رادی به زیست‌بوم‌های چری گروو، فورست، دزرت، گروو و لاش کیو اضافه شد:
    • پایین و بالا
    • ساعت‌های خراب
    • کرم‌های شب‌تاب
    • لیلی‌پاد
    • پیانو O
  • یک دیسک موسیقی جدید با آهنگ “Tears” از Amos Roddy اضافه شد.
  • گست حالا وقتی توسط یک بازیکن با گلوله‌ی آتشینِ منحرف‌شده کشته می‌شود، دیسک موسیقی «اشک‌ها» را رها می‌کند.

شیدر اختصاصی ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals)

  • ویبرانت ویژوالز، بزرگترین پیشرفت بصری رسمی ماینکرفت است – ارائه یک ارتقاء ظاهری خیره‌کننده با یک خط لوله گرافیکی مدرن جدید و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های بصری. طلوع خورشید زنده‌تر است، آب منعکس می‌شود، جنگل‌ها سایه‌دار می‌شوند و موارد دیگر!
  • ویبرانت ویژوالز، آنچه ماینکرفت را منحصر به فرد می‌کند، حفظ می‌کند – سایه‌های پیکسلی، رنگ‌های تند و بازتاب‌ها با دقت ساخته شده‌اند تا سبک بلوکی خاص ماینکرفت را حفظ و تقویت کنند.
  • با بافت‌های به‌روز شده برای بلاک‌ها، آیتم‌ها و موارد دیگر که نحوه تعامل منابع نوری مختلف با آنها را تعیین می‌کنند، ساختمان‌ها زنده‌تر و از نظر بصری جالب‌تر خواهند شد!
  • تنظیمات هنری به‌روز شده و جلوه‌های پس از پردازش، جلوه‌های بصری را به شیوه‌ای خاص در ماینکرفت به هم پیوند می‌دهند.
  • به عنوان یک بهبود ظاهری در بازی، ویبرانت ویژوالز تاثیری بر گیم‌پلی ماینکرفت ندارد، به این معنی که می‌توانید در ریلمز با دوستان خود بازی کنید، چه ویبرانت ویژوالز را فعال کرده باشند و چه نه (اشتراک ریلمز جداگانه فروخته می‌شود. قابلیت چند نفره نیاز به اشتراک‌های آنلاین مخصوص پلتفرم دارد که آن هم جداگانه فروخته می‌شود).

گرافیکی

  • ویبرانت ویژوالز را به حالت گرافیکی پیش‌فرض برای دستگاه‌های پشتیبانی‌شده تبدیل کرد.
  • برای تغییر به ویبرانت ویژوالز در ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان اس، پلی‌استیشن ۴ و برخی از دستگاه‌های اندروید، بازیکنان باید با استفاده از منوی کشویی گرافیک مود، گزینه “Vibrant Visuals” را در منوی ویدیو انتخاب کنند. عملکرد بازی ممکن است برای این دستگاه‌ها کاهش یابد.
  • اتمسفر سفارشی، درجه‌بندی رنگ، مه و نورپردازی برای ابعاد اند، ندر، اورورلد و انواع زیست‌بوم‌ها در ویبرانت ویژوالز.
    • تغییرات مربوط به آب و هوا در رنگ آسمان در ویبرانت ویژوالز موقتاً تا زمان رفع برخی مشکلات، بازگردانده شد.
  • پشتیبانی از تکسچر MERS برای تابلوها در تصاویر پر جنب و جوش اضافه شد.
  • دارایی‌های بافت جدید برای انواع تریم‌ها، ذرات، تخم‌های اسپاون، آب و قایق بلوط تیره در ویبرانت ویژوالز اضافه شد.
  • ظاهر فلزات برای انواع بافت‌های بلاکی در ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شد.
  • بافت‌های گیاهان واین‌های کیو، گل چروس، پامکین، بوته کرم شب‌تاب و انواع دیگر گیاهان را در ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شد.
  • تکسچر‌های زنبور، دلفین، گست، زین خوک و استرایدر در ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شدند.
  • انواع تکسچرهای MERS در ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شد.
    • بلاک‌های شیشه‌ای بازتابنده‌تر شد.
    • متالیک‌های اصلاح‌شده روی پاتیل‌ها و بقایای باستانی
    • انتشاردهنده‌های بهینه‌شده در Eyeblossom.
    • مشکلی که باعث می‌شد زره چرمی نواری از تشعشعات را روی بافت خود داشته باشد، برطرف شد.
    • برای مطابقت با نماد مورد، به بلاک اندر کریستال خاصیت انتشار اضافه شد.
    • تکسچرهای MERS برای هپی گست و هارنس‌ها اضافه شد.
    • انتشار بلاک Glow Lichen تنظیم شد.
  • قسمت پشتی اشیاء شفافی که در دست گرفته می‌شوند، مانند شیشه‌های رنگی، دیگر در ویبرانت ویژوالز قابل مشاهده نیستند.
  • ابرها دیگر در ویبرانت ویژوالز، به ترتیب در هنگام طلوع و غروب خورشید، رنگ صورتی یا زرد ندارند.
  • تکسچر ابرها به‌روزرسانی شد.
  • وسیله نقلیه بازیکن محلی اکنون صرف نظر از جهت مدل در مقایسه با کادر محدود کننده رندر، همیشه واجد شرایط رندر خواهد بود.
  • پیکربندی سایه‌ها برای اهداف «اولویت عملکرد» در تمام پلتفرم‌های ایکس‌باکس در حالت ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شد.
  • پیکربندی‌های حجمی (Volumetric) برای اهداف «اولویت عملکرد» در ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس در حالت ویبرانت ویژوالز به‌روزرسانی شد.
  • شدت و سرعت انیمیشن کاستیک‌ها (caustics) در حالت ویبرانت ویژوالز کاهش یافت.

صداهای آب و هوای محیط

  • افکت صوتی the_end_light_flash اکنون زمانی که نور در بُعد The End در ویبرانت ویژوالز چشمک می‌زند، فعال می‌شود.

سایر تغییرات

  • اضافه شدن یک نقاشی از یک سگ خوب اثر هنرمند سارا بووینگ.
  • تخم اسپاون ماشروم اکنون رنگ‌های اختصاصی خود را دارد و دیگر دو پیکسل مشابه بافت تخم احضار گاو ندارد.
  • پیکسل‌های ناسازگار در قایق بلوط کم‌رنگ و قایق بلوط کم‌رنگ با صندوقچه اصلاح شد تا با سایر آیتم‌های قایق مطابقت کند.
  • آیتم هارنس سبز (Green Harness) دیگر در حالت ویبرانت ویژوالز از تکسچر هارنس خاکستری استفاده نمی‌کند.
  • ماب‌ها هنگام مشاهده از فاصله دور، دیگر گاهی اوقات هنگام بالا رفتن خودکار از یک بلاک، داخل بلاک‌ها گیر نمی‌کنند.
  • خوک‌هایی که به‌صورت دستی زین شده‌اند، دیگر هنگام مرگ دو زین دراپ نمی‌کنند (خوک‌های زین‌شده دستی بین نسخه‌های ۱.۲۱.۷۰ تا کنون همچنان زین‌های تکثیرشده را دراپ می‌کنند).
  • فاصله صدای حمله بلیز به 32 بلاک افزایش یافت تا با نسخه جاوا هماهنگ شود.
  • حداکثر ارتفاع پرتو بیکن حالا به 2048 رسیده است.
  • استفاده از آیتم بلاک قابل‌تجهیز سفارشی در حالت کریتیو دیگر آیتم را تکثیر یا تجهیز نمی‌کند؛ فقط بلاک را در جهان قرار می‌دهد.
  • گیمرتگ‌ها اکنون در تمام پلتفرم‌ها برای شناسایی بازیکنان در بازی‌های چندنفره کراس‌پلتفرم استفاده می‌شوند.
  • نیزه (Trident) اکنون در فهرست کریتیو کنار سایر ابزارها/سلاح‌ها گروه‌بندی شده است.
  • چکش (Mace) با افسون Wind Burst دوباره بازیکنان را به همان ارتفاع نسخه جاوا پرتاب می‌کند.
  • نوع گاو سرد (Cold Cow) اکنون دارای بافت شاخ با آینه‌سازی صحیح است.
  • ماب‌های پرنده دیگر هنگام حرکت نزدیک به زمین صدای قدم تولید نمی‌کنند.
  • گست‌ها دیگر در فضاهای بیش از حد کوچک اسپاون نمی‌کنند، که از خفگی هنگام اسپاون جلوگیری می‌کند.
  • اسب‌ها، الاغ‌ها و قاطرها اکنون می‌توانند با هویج تغذیه شوند تا درمان شوند، رشد کنند و خلق‌وخویشان بهبود یابد.
  • صداهای شکستن و قرار دادن بلاک‌های چمن اکنون کمی بلندتر شده‌اند.
  • به‌روزرسانی فرکانس و مکان صداهای محیطی مختلف بلاک‌ها.
  • صداهای محیطی بوته خشک (Dead Bush) اکنون شانس کمی بیشتری برای پخش دارند.
  • صداهای محیطی شن (Sand) دیگر نیازی به دسترسی به آسمان ندارند، شانس پخش آن‌ها کمی کاهش یافته و اکنون در تمام بایوم‌ها قابل پخش هستند.
  • بلاک‌های تراکوتا (Terracotta) دیگر صداهای محیطی شن را فعال نمی‌کنند.
  • بلاک‌های شن (Sand) دیگر صداهای محیطی باد را فعال نمی‌کنند.
  • بلاک‌های علف خشک کوتاه (Short Dry Grass) و علف خشک بلند (Tall Dry Grass) اکنون می‌توانند صداهای محیطی باد را هنگام قرار گرفتن بالای ۲ بلاک شن/شن قرمز یا تراکوتا فعال کنند.
  • بلاک‌های تراکوتا دیگر صداهای محیطی باد را فعال نمی‌کنند.
  • مالکان ریلم اکنون می‌توانند الزام کنند که اعضا برای بازی در ریلم، در تایم‌لاین عضو شوند.
    • برای فعال کردن این ویژگی، به Realms Stories –> Settings بروید و گزینه «Require opt in to Timeline» را فعال کنید.
      • این ویژگی را می‌توان هر زمان فعال یا غیرفعال کرد.
    • هنگامی که این ویژگی فعال باشد، اعضای ریلم که در تایم‌لاین عضو نشده‌اند، همچنان عضو ریلم باقی می‌مانند اما تا زمانی که عضو نشوند، نمی‌توانند بازی کنند.
      • اگر عضوی از ریلم که قبلاً در تایم‌لاین عضو شده بود، انصراف دهد، تا زمانی که دوباره عضو نشود، نمی‌تواند در ریلم بازی کند.
    • مالکان ریلم می‌توانند بدون توجه به عضویت در تایم‌لاین، در ریلم بازی کنند.
  • در تب ریلم، دکمه «Options» با دو دکمه جایگزین شده است:
    • دکمه «Settings» کاربر را به صفحه تنظیمات ریلم می‌برد، جایی که می‌تواند جهان‌های خود را ویرایش کند یا تنظیمات دیگری را اعمال کند.
    • دکمه «Add friends» کاربر را به صفحه‌ای می‌برد که می‌تواند اعضای ریلم را مدیریت کرده یا اعضای جدیدی اضافه کند
  • تنظیمات دسترسی شفافیت پس‌زمینه متن اکنون به‌صورت پیش‌فرض روی ۶۰٪ تنظیم شده است.
  • در حالت کنترل لمسی «جوی‌استیک و ضربه برای تعامل»، گزینه «Joystick Visibility» در حالت‌های player_relative_strafe یا camera_relative_strafe به‌صورت اجباری روی «جوی‌استیک قابل مشاهده» تنظیم می‌شود.
  • صفحه تنظیمات ذخیره‌سازی اکنون قابل اسکرول است.
  • زاگلین و زامبیفاید پیگلین در نسخه بدراک دیگر هنگام تعقیب بازیکن سریع‌تر نیستند.
  • پیگلین‌ها و هاگلین‌هایی که به‌صورت طبیعی در بسشن رمننت اسپاون می‌شوند، اکنون هنگام کشته شدن XP دراپ می‌کنند.
  • قایق‌ها اکنون می‌توانند با استفاده از طناب از آب خارج شوند.
  • کنترل D-pad صفحه لمسی اکنون دکمه‌های صحیح را هنگام استفاده از طرح‌های کنترل نسبی دوربین نمایش می‌دهد

تغییرات فنی

  • برای اطلاعات بیشتر از تغییرات فنی در نسخه 1.21.90 «اینجا» ضربه بزنید.

رفع باگ

  • مشکل رندر نشدن آب در سمت مخالف ابرها در ویبرانت ویژوالز برطرف شد.
  • کاهش سایه‌نمایی آبشارها ناشی از حرکت دوربین هنگام فعال کردن مه حجمی در ویبرنت ویژوالز.
  • جلوه دید در شب اکنون با فعال بودن ویبرانت ویژوالز صحنه را در تنظیمات روشنایی، به طور یکنواخت‌تری روشن می‌کند.
  • مه حجمی دیگر وقتی بازیکن به سمت یک چراغ بلوکی حرکت می‌کند در ویبرانت ویژوالز ناگهان روشن نمی‌شود.
  • مشکلی در ویبرانت ویژوالز که باعث می‌شد گاهی اوقات هنگام استفاده از TAAU با وضوح غیربومی، کادرهای سیاه در End Portals ظاهر شوند، برطرف شد.
  • رفع اشکال در ویبرانت ویژوالز که در آن مواد با ویژگی‌های خاص سیاه نمایش داده می‌شدند.
  • وقتی تعداد روزها زیاد باشد، آیتم‌ها دیگر تکان نمی‌خورند.
  • وارد کردن مکث هنگام شکستن یک بلاک، انیمیشن شکستن را مجدداً تنظیم می‌کند.
  • ریشه‌های کریمسون و وارپد دیگر آتش نمی‌گیرند یا نمی‌سوزند.
  • مشکل عدم شفافیت برگ‌های جنگلی هنگام تنظیم شفافیت همه انواع برگ‌ها برطرف شد.
  • استفاده از سطل لاوا روی بلاک‌های آب‌زده دیگر باعث خالی شدن سطل بدون قرار گرفتن لاوا نمی‌شود.
  • بیکن اکنون از هر چانک بارگذاری‌شده در جهان‌های نسخه ۱.۲۱.۹۰ و بالاتر رندر می‌شود.
  • مشکل کوچک و کشیده به‌نظر آمدن بلوک اسکالک وین هنگام نگه‌داشتن یا قرار گرفتن در قاب آیتم برطرف شد.
  • قابلیت تبدیل متن به گفتار، در صورت تغییر زبان بازی در اندروید، iOS و ویندوز ۱۰، صدای مناسب را انتخاب می‌کند.
  • مشکلی که باعث می‌شد بازیکنان صداهای اجرا شده با دستور /playsound را حتی در بعدی متفاوت از محل پخش صدا بشنوند، برطرف شد.
  • دستور دوربین پیش‌فرض اکنون به‌درستی مقادیر افست نمای دوربین سوم شخص را بازنشانی می‌کند.
  • دستور /controlscheme دیگر نیازی به فعال بودن گزینه «دوربین سازنده تجربی» ندارد.
  • رفع اشکالی که گاهی هنگام استفاده از بلاک‌های دستوری باعث کرش بازی می‌شد.
  • رفع مشکلی که در آن جابه‌جایی اسلات‌های آیتم حین حمله به یک ماب، به‌جای ماندن روی اسلات جدید، اسلات آیتم اولیه را دوباره انتخاب می‌کرد.
  • رفع مشکلی که باعث می‌شد دویدن و ورود به آب با دوبار ضربه زدن به جلو، به‌صورت خودکار حالت شنا را فعال کند.
  • نقطه تلپورت در دروازه انتها جابه‌جا شد تا در صورت امکان نزدیک لبه پرتگاه نباشد؛ در نتیجه، پورتال‌های جزیره انتها که بازیکن را خارج از مرز نقشه تلپورت می‌کردند، دیگر باعث مرگ بازیکن نمی‌شوند.
  • رفع اشکالی که گاهی حمله پرشی در حالت دویدن تمام تکانه بازیکن را از بین می‌برد.
  • رفع اشکالی که ضربه زدن به بلاک‌ها حین شنا باعث کاهش بیش از حد سرعت بازیکن می‌شد.
  • شکوفه‌های اسپور که توسط آب نابود می‌شوند، اکنون به‌صورت آیتم دراپ می‌کنند.
  • اندازه تخم‌های احضار بلیز و بریز کاهش یافت تا بهتر با اندازه واقعی این ماب‌ها در بازی مطابقت داشته باشد.
  • پیگلین بروت‌ها اکنون در حالت صلح‌آمیز به‌درستی دی‌اسپاون می‌شوند.
  • سایه‌ها دیگر برای موجوداتی که سوار وسیله‌ای هستند رندر نمی‌شوند، مگر اینکه وسیله نقلیه نامرئی باشد.
  • برد حمله بلیز از 16 به 48 بلاک افزایش یافت تا با برد تشخیص هدف آن مطابقت کند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد گست‌ها هنگام شلیک گلوله‌های آتشین نتوانند حرکت کنند.
  • اسلایم‌ها و ماگما کیوب‌ها دیگر هنگام یافتن یا از دست دادن هدفشان دو بار نمی‌پرند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد اسلایم‌ها و ماگما کیوب‌ها برای مدت کوتاهی پس از مرگ به بازیکنان آسیب بزنند.
  • عنکبوت‌ها و عنکبوت‌های غار دوباره می‌توانند در بیوم‌های سرد با سوار استری همراه شوند.
  • عنکبوت‌ها و عنکبوت‌های غار دوباره می‌توانند در ندر با سوار ویدر اسکلتون اسپاون شوند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد طوطی‌ها هنگام تقلید صدای دراون‌ها، از صداهای زامبی استفاده کنند.
  • رفع اشکالی که باعث می‌شد طوطی‌ها هنگام تقلید صدای ویدر اسکلتون، از صداهای اسکلتون استفاده کنند.
  • گره‌های حصار اکنون هنگام تخریب، چه با ضربه زدن و چه با حذف تمام موجودات طناب‌دار متصل به آن‌ها، صدا تولید می‌کنند.
  • موسیقی اکنون هنگام خروج از جهان، در صورتی که توقف بازی غیرفعال باشد، به‌صورت عادی محو می‌شود.
  • پرتابه‌ها اکنون دارای حاشیه تحمل هستند که با گذشت زمان تغییر می‌کند.
    • پیش‌تر، همه پرتابه‌ها حاشیه تحمل ثابت 0.3 بلاک برای برخورد داشتند.
    • اکنون، همه پرتابه‌ها در دو تیک اول پروازشان بدون حاشیه تحمل شروع می‌کنند.
    • پس از آن، حاشیه هدف به‌ازای هر تیک 0.05 بلاک گسترش می‌یابد تا به حاشیه هدف 0.3 بلاک برسد.
    • این تغییر امکان برخورد دقیق‌تر با اهداف نزدیک به بازیکن یا موجود تیرانداز را فراهم می‌کند، در حالی که برای اهداف دورتر همچنان مقداری انعطاف در برخورد وجود دارد.
  • شعاع اثر معجون‌های پرتابی (Splash Potions) اکنون بر اساس فاصله تا کادر محدودکننده (bounding box) هدف محاسبه می‌شود، نه موقعیت آن‌ها.
  • رفع کرش در حالت صفحه تقسیم‌شده (split-screen) زمانی که بازیکنی صندوقچه یا کتابی را که بازیکن دیگر باز کرده بود، تخریب می‌کرد.
  • رفع مشکلی که باعث بروز خطای پک منابع هنگام انتقال بین سرورهایی با نسخه‌های مختلف یک پک منابع می‌شد.
  • رفع مشکلی که باعث توقف بی‌نهایت دانلود منابع سرور می‌شد، اگر دستگاه دیگری همزمان درخواست دانلود همان منابع را داشت.
  • رفع کرش هنگام افزودن یا تغییر اولویت پک‌های منابع در صفحه ایجاد جهان جدید.
  • موقعیت نشانگر ماوس هنگام فشردن L3 یا D-pad در حالت هاور روی باندل اکنون به‌درستی به‌روزرسانی می‌شود.
  • نوار ابزار باندل دیگر با نوار ابزار آیتم‌ها هنگام تعامل سریع با اسلات‌های خالی در دستگاه‌های لمسی همپوشانی ندارد.
  • رابط کاربری باندل اکنون هنگام جابه‌جایی بین تب‌های موجودی با ورودی کنترلر به‌درستی ناپدید می‌شود.
  • ضربه زدن روی نوار ابزار باندل‌ها در دستگاه‌های لمسی دیگر با رابط کاربری پشت آن تعامل نمی‌کند.
  • تنظیمات دسترسی شفافیت پس‌زمینه متن اکنون روی نوار ابزار هات‌بار، پس‌زمینه پیام‌های چت و نمایش لیدربورد نیز اعمال می‌شود.
  • رفع مشکلی که تغییرات دسترسی دوستان پلی‌استیشن به جهان شما هنگام خروج از منو ذخیره نمی‌شد.
  • برای حفظ همخوانی با پیش‌تنظیمات جهان تخت در نسخه جاوا، پیش‌تنظیم جهان تخت Snowy Kingdom به‌روز شد تا به‌جای بلاک برف از لایه برف استفاده کند.
  • تقسیم دسته آیتم با کنترل‌های لمسی و انتقال به باندل اکنون مقدار انتخاب‌شده را منتقل می‌کند.
  • تنظیمات دسترسی شفافیت پس‌زمینه متن اکنون روی نوار ابزار هات‌بار و نمایش لیدربورد نیز اثر می‌گذارد.
  • آیکون باندل خالی بازشده اکنون با کنترل‌های لمسی به‌درستی رندر می‌شود
  • متن «بازی متوقف شده است» در صفحه توقف دیگر از کادر خارج نمی‌شود.
  • متن نوار ابزار هات‌بار اکنون دارای سایه است تا در پس‌زمینه‌های روشن خواناتر باشد.
  • رفع مشکلی که تنظیم روشنایی در ویبرانت ویژوالز باعث نمایش نادرست سایه‌های آیکون‌های صورت کریپر و تأثیرپذیری روشنایی آن‌ها از محیط بازی می‌شد.
  • رفع مشکلی که برخی عناصر رابط کاربری روی صفحه اجازه تعامل با جهان زیرین را می‌داد.
  • رفع اشکالی که نکات دکمه‌های کیبورد در صفحه مرگ نمایش داده می‌شد.
  • رفع اشکالی که اسفنج‌ها آب را از موانع آب‌زده جذب می‌کردند.
  • رفع تولید بایوم Frozen Peaks، که مانند نسخه جاوا، دیگر بلاک‌های یخ در دریای زیر لایه بالایی تولید نمی‌شوند.
  • رفع اشکالی که بازیکنان هنگام خزیدن و نگاه کردن به بلاک‌های تعاملی نمی‌توانستند از آیتم‌های قابل استفاده استفاده کنند.
  • طوطی‌ها اکنون کمتر از هیولاهای نزدیک تقلید می‌کنند.
  • بلاک‌ها در ماین‌کارت‌ها اکنون به‌درستی نورپردازی می‌شوند.
  • فسیل‌های ندر تنظیم شدند تا فرکانس قرارگیری آن‌ها بیشتر با نسخه جاوا همخوان باشد.
  • تمامی مقادیر تابشی (emissive) در بافت‌های MERS در حالت Vibrant Visuals بازکالیبره شدند.
  • رفع مشکلی که باعث رندر شدن صفحه به‌صورت سیاه در GPUهای Xclipse در حال اجرای اندروید ۱۵ با حالت ویبرانت ویژوالز می‌شد.
  • شدت تابشی افزایش یافت و پارامتر نگاشت تون (tone mapping) در حالت ویبرانت ویژوالز تنظیم شد.

مطالب مرتبط

دیگر مطالب مرتبط ما را بخوانید

نظرات

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

به ما بپیوندید...

کلیک کنید